משפט

למה תושב ישראלי קיבל עונש מאסר של 40 שנה בכלא?

תושב ישראל הוסגר להונגריה, הואשם ברצח כפול בהונגריה ונגזרו עליו 40 שנות מאסר בכלא ההונגרי
מערכת ice | 
זירת פשע-אילוסטרציה (צילום pexels)
תאופיק נאסרה בן 33, תושב אבו סנאן, הוסגר ביולי 2022 לרשויות בהונגריה והוא נכלא בבית הסוהר המרכזי של העיר קאפושאוור. בשל חשד שבשנת 2018 נאסרה רצח את חברתו ואמה. נאסרה ובת זוגו שנרצחה, כריסטינה קובאץ' בת ה-21, הכירו בגרמניה. על פי האישומים בהונגריה, לנאסרה היה אופי קנאי וזועם, ולכן אמה, מוניקה קקאי בת ה-48, חששה מהקשר של ביתה עם נאסרה. שתי הנשים ונאסרה בילו את הלילה של 21 באוקטובר 2018 בדירה שכורה, האם בחדר אחד, הבת והנאשם בחדר השני. בשעות הבוקר המוקדמות, כיסה נאסרה תחילה את אפה ואת פיה של האם הישנה ולאחר מכן את בתה. בשלב זה איבדו הקורבנות את הכרתן ומתו תוך מספר דקות. לאחר מכן הצית נאסרה אש בשני החדרים וצעק לעזרה באנגלית מהמרפסת. הנאשם חולץ על ידי לוחמי האש, אך שוחרר מבית החולים למחרת. באותו יום הוא נסע מבלגרד לישראל.
מחקירת המשטרה בהונגריה עלה כי לאחר הרצח, נאסרה התקשר למכבי האש ודיווח על השריפה. הכבאים פרצו את הדירה וכיבו את האש. הם מצאו את האם ובתה בשני חדרים נפרדים עם כוויות וסימני חבלה על גופן וקבעו את מותן במקום. נאסרה שחזר לקרוביו את המקרה: "אין לי מושג מאיפה פרצה האש. זה קרה כל כך מהר, הייתי כמה דקות במרפסת ופתאום כל הבית עלה באש. התקשרתי למכבי האש. אפילו נכוויתי קצת מהשריפה".
נאסרה מספר כי ביום שפרצה השריפה הוא ובת זוגתו לא הרגישו טוב ובילו את כל היום בדירה. בנוסף לכך, הוא מוסיף שבת זוגתו, כריסטינה הדליקה נר בחדר והניחה אותו על עדן החלון. לאחר מכן הם צפו בסרט. האם מוניקה לא הייתה בבית. היא חזרה לקראת השעה שמונה או תשע בערב בערב ואז שוב יצאה שוב לקראת חצות. סיפר נאסרה לחוקרים, "אני וכריסטינה ישנו על הספה בחדר. בסביבות השעה ארבע, חמש לפנות בוקר התעוררתי לאחר ששמעתי רעש בחדר ויצאתי למרפסת".
הוא  טוען שבשלב מסוים הבחין בעשן מהדירה, חזר פנימה כדי למצוא את כריסטינה אבל העשן היה כבד מאוד ולכן נאלץ לברוח שוב למרפסת. "לא ידעתי שאימה של כריסטינה הייתה בדירה בזמן השריפה. ידעתי על זה בדיעבד מהצוותים הרפואיים ומהמשטרה", אמר נאסרה לחוקרים.
מחקירת המשטרה עלה שנאסרה רצח את בת זוגתו ואמה ועוד התברר שימים לפני הרצח נסראה ובת זוגתו נפרדו הוא קנאי ואגרסיבי הוא לא בשבילך", כתבה האם לבתה. החוקרים גבו עדויות מחבריה של כריסטינה, בת זוגתו של נאסרה ושאישרו כי מערכת היחסים ביניהם הסתיימה יומיים לפני הרצח.
חקירת המשטרה העלתה כי נאסרה על פי החשד רצח את האם ובתה. מתברר כי זמן קצר לפני האירוע הטרגי, נאסרה וכריסטינה נפרדו. משטרת הונגריה מצאה תכתובות בדואר המייל של האם מוניקה שהיא מתנגדת לקשר בין בתה לבין נאסרה. וזו הייתה הסיבה לרצח הכפול. נקמה לכאורה באם ובבתה.
מחקירת המשטרה עלה שנאסרה רצח את בת זוגתו ואמה ועוד התברר שימים לפני הרצח נסראה ובת זוגתו נפרדו הוא קנאי ואגרסיבי הוא לא בשבילך", כתבה האם לבתה. החוקרים גבו עדויות מחבריה של כריסטינה, בת זוגתו של נאסרה ושאישרו כי מערכת היחסים ביניהם הסתיימה יומיים לפני הרצח. המומחים שללו את האפשרות שהאש בדירה פרצה כתוצאה משימוש במכשירי חשמל. בנוסף לכך, היו סימני חניקה וסימנים כחולים על הגופות וייתכן שנחנקו כתוצאה משימוש בצעיף או כרית.
נאסרה בן 33, לא ידע שהחקירה מתנהלת נגדו והמשיך את חייו כרגיל. "חשבתי שהכול מאחורי. גם ככה עברה עליי טראומה קשה", סיפר למקורביו, "לא ידעתי שהם חושדים בי שרצחתי אותן, זה מטורף. למה שאעשה דבר כזה בכלל? הייתה אש בדירה והיה לי מזל שנשארתי בחיים".
נאסרה שהיה אלוף ישראל לשעבר בצעירותו, מאמן אגרוף וזכה בלא מעט תחרויות איגרוף באירופה נעצר ושלטונות הונגריה דרשו להסגירו אליה. בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר לבקשת ההסגרה של הרשויות בהונגריה. הוא הואשם ברצח כפול ונגזר עליו 40 שנה בכלא ההונגרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה