משפט

נאפיס ובנדיקט לא לבד: זו המסעדה שנסגרת מיידית

אתמול ביקשה משטרת מרחב ירקון להאריך את צו הסגירה למאפייה ומסעדה ברחוב השונית בהרצליה אשר בעליה העסיק פעם אחר פעם, בהפרש של שבועיים,  תושבי שטחים ללא אישורי שהייה. בית המשפט  נעתר
מערכת ice |  1
טבחים (צילום freepik)
לפני כחודש  (11-13.7.24), במסגרת פעילות מבצעית ממוקדת של שוטרי תחנת גלילות, מרחב ירקון,  בעסקים ובאתרי בנייה בהרצליה ורמת השרון, במטרה למנוע ולהרתיע מהעסקת, הסעת או הלנת שוהים בלתי חוקיים, במטרה לחזק את בטחונו ושלומו של הציבור, נעצרו עשרות  שב"חים ומעסיקים לחקירה, ובעקבותיו נסגרו עסקים בצו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר. 
ביום 11.7.24 במהלך מבצע האכיפה שביצעו, גילו שוטרי תחנת גלילות כי בעלי המאפייה והמסעדה ומנהלה ברחוב השונית בהרצליה (קניון ארנה) העסיקו בנסיבות מחמירות במסעדה 3 תושבי שטחים נוספים בניגוד לחוק. המעסיק ומנהל העסק נחקרו בגין העסקת השב"חים.

השוטרים הופתעו לגלות כי בעלי העסק ממשיך להפר את החוק למרות  שכשבועיים קודם לכן, ביום 27.6.24, עצרו השוטרים בעסק שלושה תושבי שטחים, ללא אישורי שהייה, אשר הועסקו בניגוד לחוק. 
על פי החשד, פעל העסק ללא רישיון כחוק והעסיק תושבי שטחים ללא אישורי שהייה בנסיבות מחמירות, על אף הסיכון  הרב הנשקף מהם, כאשר יש להם נגישות לכלים המסוכנים במטבח בית העסק ולציבור מבקרי המרכז המסחרי, בו נמצא העסק. 
בעקבות מעשיהם,  מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר, חתם  על צו להגבלת השימוש במקום (צו סגירה מנהלי) לבית העסק ברחוב השונית למשך 30 ימים מיום 22.7.24 ועד ליום 20.8.24 כולל.
אתמול פג צו הסגירה אולם בעל העסק  לא עמד במילוי התנאים שנועדו להבטיח כי לא יעסיק במקום שוהים בלתי חוקיים,  ולפיכך ביקשה תובעת הרישוי של מרחב ירקון להאריך את תוקפו של צו הסגירה.  
בית משפט השלום בת"א-יפו הותיר את צו הסגירה על כנו עד למילוי תנאים וערבויות שנועדו להבטיח כי לא יועסקו במקום שוהים בלתי חוקיים, וכפי שקבע השופט, העסק לא ייפתח אלא לאחר שהמשטרה תבחן כי כל התנאים מולאו.
קבלנים ואזרחים המעסיקים תושבי שטחים ללא היתר שהייה ועבודה מסכנים הן את עצמם והן את הציבור הישראלי כולו, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הפלילי. משטרת ישראל מבצעת כל העת מבצעי אכיפה רחבי היקף לאיתור ומעצר שוהים בלתי חוקיים, מעסיקים, מסיעים ומלינים. פעילות המשטרה נועדה בראש ובראשונה לצמצם את פעילות הפח״ע, כמו גם את הפעילות הפלילית
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לברר בהנהלת הקניון איך פועל אצלם עסק מזון ללא רשיון עסק
    תושב הרצליה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עסק למכירת מזון עבוד בקניון ואים לו רשיון עסק? רשיון כבאות?העסקת שב"חים עוברת מתחת עיני השומרים בכניסה? אסון ופיגוע הם רק עניין של זמן!
    סגור