משפט

השב"כ והמשטרה: כך סיכלנו פיגוע טרור על ציר 85 בצפון | צפו

בסיור שגרתי לפנות בוקר הבחינו השוטרים בצמד נערים חשודים. בחקירה סיפרו כי תכננו לפגוע במכוניות של יהודים ולשרוף יער סמוך. פרקליטות חיפה תגיש נגדם כתב אישום. אלו רגעי המעצר והצהרת המשטרה
מערכת ice | 
בקבוקי תבערה (צילום דוברות משטרת ישראל)
דוברות משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי היא סיכלה פיגוע במסגרתו חבורה של נערים תכננה להשליך בקבוקי תבערה בוערים אל עבר רכבים נוסעים וכן להצית יער. המשטרה הבחינה בנערים במסגרת פעילות שגרתית באזור כביש 85 בצפון. 
ב-4 באוגוסט זיהו השוטרים צמד נערים חשודים בחנייה בצומת גילון בסמוך לשעה 04:00 בבוקר. במהלך שבדקו את החשודים גילו כי הם מחזיקים ברשותם בקבוקים המלאים בחומר דליק ומדליק פחמים. החשודים נעצרו והובאו לחקירה בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.
מהחקירה עלה כי החשודים הגיעו לפנות בוקר אל תחנת דלק בסמוך לאזור מגוריהם ומילאו את הבקבוקים בדלק, אחר כך רכבו על האופניים החשמליים שלהם והגיעו אל החניון ושם הכינו את בקבוקי התבערה. הצמד תיעד את התהליך בטלפונים הסלולאריים שלהם. בחקירה הודו כי הייתה בכוונתם להשליך את בקבוקי התבערה אל רכבים של יהודים ולאחר מכן להצית את יער גילון על רקע לאומני. 
 
תיעוד המעצר והבקבוקים. קרדיט: דוברות משטרת ישראל
בסוף החקירה מתכננת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד שני החשודים באמצעות פרקליטות מחוז חיפה. מהמשטרה ומשירות הביטחון הכללי נמסר כי הם רואים בחומרה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון האזרחים וכן אמרו כי הם "ינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לסכל איומים באופן ממוקד על מנת להביא לדין את המעורבים ולהכניסם מאחורי סורג ובריח". 
 
פקד עמית זינגר. סגן מחלק מיעוטים בימ"ר צפון. קרדיט: דוברות משטרת ישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה