משפט

בנק הפועלים חוטף תביעה ייצוגית: האם הגזים בגביית העמלות?

במוקד התביעה עומדת הטענה כי בנק הפועלים לא עדכן כנדרש את לוח הסילוקין של ההלוואות בשיטת 'שפיצר' בעקבות שינויים בשיעורי הריבית במשק. לטענת התובעת, כתוצאה מכך נגבו מהלווים סכומים עודפים. במקרה הספציפי של אביבי, הנזק הנטען עומד על 891 שקלים. כבר עכשיו ישלם 20 אלף שקל הוצאות משפט. הפועלים בתגובה: "זו החלטת ביניים"
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום מערכת אייס, shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר תביעה ייצוגית נגד בנק הפועלים בגין חשד לגביית יתר בהחזרי הלוואות, כך על פי פרסום של שלמה בוצ'צ'ו במגזין 'בית המשפט!'. השופטת נועה גרוסמן קבעה כי קיימת אפשרות סבירה שתתקבל טענת התובעת, עופרת אביבי, לפיה הבנק גבה עמלות נוספות שלא כדין מלקוחות שנטלו הלוואות בשבע השנים האחרונות.
במוקד התביעה עומדת הטענה כי בנק הפועלים לא עדכן כנדרש את לוח הסילוקין של ההלוואות בשיטת 'שפיצר' בעקבות שינויים בשיעורי הריבית במשק. לטענת התובעת, כתוצאה מכך נגבו מהלווים סכומים עודפים. במקרה הספציפי של אביבי, הנזק הנטען עומד על 891 שקלים.

בית המשפט דחה את טענת הבנק כי לא התחייב לנהל את ההלוואות לפי לוח שפיצר. השופטת גרוסמן הסתמכה, בין היתר, על עמדת המפקח על הבנקים, שקבע כי ניתן להעמיד הלוואה בריבית משתנה המבוססת על לוח שפיצר. בנוסף, ציינה השופטת כי הבנק לא סיפק הסבר מספק למודל הכלכלי או לשיטה שנבחרה לסילוק ההלוואות.
החלטת בית המשפט מדגישה את החובות המוגברות של הבנקים כלפי לקוחותיהם, בהתחשב בפערי הכוחות בין הצדדים והאמון שנותנים הלקוחות במוסדות הפיננסיים. השופטת גרוסמן הקציבה לצדדים 60 ימים לנהל משא ומתן במטרה להגיע להסדר פשרה.
בשלב זה, הורה בית המשפט לבנק הפועלים לשלם 20,000 שקלים כשכר טרחה לעורכי הדין של התובעת. ההחלטה לאשר את התביעה כייצוגית מהווה צעד משמעותי בהליך המשפטי, ועשויה להשפיע על אלפי לקוחות של הבנק שנטלו הלוואות בתקופה הרלוונטית. התפתחות זו מדגישה את חשיבות הפיקוח והשקיפות בפעילות המוסדות הפיננסיים בישראל.
מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "החלטת בית המשפט היא החלטת ביניים והבנק מקווה שבית המשפט יקבל בהמשך הדרך את עמדתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה