משפט

זוועה ברכבת הקלה - קשיש בן 79 הותקף: "אני אפרק אותך" | צפו

שוטרי מחוז ירושלים עצרו לאחרונה חשוד שתקף קשיש במהלך נסיעתו ברכבת הקלה על רקע רצונו לשבת במושב. בסיום החקירה במשטרה, הגישה נגדו התביעה המשטרתית כתב אישום לבית המשפט

מערכת ice | 
קשיש-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לפני כשבועיים וחצי התפרסם ברשת החברתית תיעוד, שבו על פי החשד תועד הנאשם מאיים ותוקף אדם קשיש בעת נסיעתם ברכבת הקלה בירושלים. למרות שלא הוגשה תלונה למשטרה אודות המקרה, פתחה תחנת לב הבירה במחוז ירושלים בחקירה במטרה לאתר את המעורבים ולחקור את המקרה לעומקו. 
מספר ימים לאחר מכן, גבו חוקרי המשטרה את תלונתו של הקורבן, קשיש תושב ירושלים בן 79, שתיאר בפני חוקרי המשטרה את שהתרחש באותו היום ברכבת הקלה. בעקבות כך, החלו חוקרי המשטרה לבצע פעולות לאיתור הנאשם ואף הוצע נגדו צו מעצר לבקשת המשטרה בבימ"ש. בתאריך 1.8 אותר הנאשם באחת מתחנות הרכבת הקלה בירושלים, ונעצר על ידי השוטרים לחקירה בתחנת לב הבירה. 
כבר למחרת, הובא להארכת מעצרו בפני בימ"ש שהחליט על שחרורו למעצר בית. ממצאי החקירה ועובדות כתב האישום שהוגש אמש (חמישי), ב-23.7 בשעות הצהריים, עלה הקשיש אל תוך קרון הרכבת וביקש לשבת במושב הסמוך למקום מושבו של הנאשם, עליו הניח הנאשם את רגליו.
 
בתגובה לבקשתו, החל הנאשם לפעול באלימות כלפי הקשיש, חבט ברגלו, הדף אותו לעבר מושב הרכבת. רק לאחר שנוסעי הרכבת התערבו, חדל הנאשם ממעשיו.  כתוצאה מאלימות זאת של הנאשם כלפי הקורבן, נגרמו לקשיש כאבים בגופו וסחרחורות.
אמש (חמישי), לאחר שהושלמו פעולות החקירה בתחנת לב הבירה במחוז ירושלים, וגובשה תשתית ראייתית למעשיו של הנאשם, הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים את כתב האישום בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים, לצד בקשה מבימ"ש להורות על המשך תנאי מעצר הבית שהשית כלפיו במהלך חקירת מקרה אלימות.
קצין החקירות בתחנת לב הבירה, פקד יוסי רגב, התייחס לאירוע האלים שהתרחש בתחנת הרכבת ואמר: ״מקרה חמור זה מעיד יותר מכל על הקלות הבלתי נסבלת של נקיטת אלימות כלפי החלש, על רקע רצונו של קשיש לשבת על המושב ברכבת הקלה כמו כל אדם אחר".
עוד הוסיף פקד יוסי רגב: "למרות שלא הוגשה תלונה במשטרה, לא נותרנו אדישים לתיעוד המקרה שהופץ ברשת, ופתחנו בחקירה יזומה שכללה איתור הקורבן לצורך גביית התלונה, זיהוי הנאשם ומעצרו. בהמשך פעלנו לגיבוש תשתית ראייתית במטרה להגיע לחקר האמת. בסיום החקירה ולאחר שפעלנו למצות עמו את הדין, הואשם החשוד. לא נסבול התנהגות אלימה ובריונות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה