משפט

אבל בעולם המשפט בישראל: העו"ד האגדי נפטר בגיל 92

מייסד משרד עורי הדין הקרוי על שמו, פרופ' יובל לוי הלך לעולמו ומשאיר מורשת מפוארת. ייצג אישים בכירים בפני ועדות חקירה ממלכתיות, כולל ועדת אגרנט לאחר מלחמת יום הכיפורים, ועדת כהן בעקבות אירועי סברה ושתילה, וועדת לנדוי בפרשת קו 300
מערכת ice |  1
עורך דין (צילום freepik)
פרופסור יובל לוי, מהדמויות המשפיעות והמכוננות בעולם המשפט הישראלי, נפטר היום בגיל 92. לוי, שהיה מחלוצי המשפטנים בדור הראשון של מדינת ישראל, השאיר חותם עמוק על המערכת המשפטית והאקדמית בארץ.
בשנת 1973, בתקופה סוערת בתולדות המדינה, הקים לוי את משרד עורכי הדין הנושא את שמו. המשרד, שהפך לאחד המובילים בישראל, עבר גלגולים רבים והתמזג לבסוף בשנת 2022 עם משרד יגאל ארנון, אחד מהמשרדים הגדולים והמשפיעים בארץ.
מסלול חייו של לוי משקף את התפתחותה של מדינת ישראל. כעתודאי, למד משפטים ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית. הקריירה הצבאית שלו כללה תפקידים משמעותיים כמו תובע צבאי ראשי בחיל הים וחיל האוויר, יועץ משפטי בסיני במבצעים היסטוריים, ושופט צבאי. 

לאחר שהשלים את הדוקטורט באוניברסיטת ייל היוקרתית, חזר לוי לישראל והפך לדמות מפתח באקדמיה המשפטית. הוא לימד באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל אביב במשך למעלה מארבעה עשורים, מעצב דורות של משפטנים ישראלים.
אך אולי יותר מכל, יזכר לוי כעורך דין שעמד במוקד של כמה מהפרשיות המשפטיות הסבוכות והרגישות ביותר בתולדות המדינה. הוא ייצג אישים בכירים בפני ועדות חקירה ממלכתיות, כולל ועדת אגרנט לאחר מלחמת יום הכיפורים, ועדת כהן בעקבות אירועי סברה ושתילה, וועדת לנדוי בפרשת קו 300.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היה קשה לפרגן בתמונה שלו
    קולגה 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה קשה לפרגן בתמונה שלו
    סגור