משפט

עד 4,500 שקל בלבד: חגיגת השכר של עורכי הדין תמה

ועדת החוקה אישרה לקריאות שניה ושלישית את הצ"ח להגבלת שכר טרחת עו"ד בתיקי הוצאה לפועל בחובות נמוכים מ-4,500 שקל ומניעת עיקול מחשבים אישיים וטלפונים ניידים
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
ועדת החוקה אישרה לקריאות שניה ושלישית את הצ"ח הממשלתית- הצ"ח ההוצאה לפועל, אליה מוזגה הצ״ח הפרטית שיזם ח״כ גלעד קריב. זאת לאחר שהסירה היום את בקשת הרביזיה שהגיש היו"ר רוטמן בעקבות התנגדות לשכת עורכי הדין להצעה ובמטרה לאפשר שיח שיביא להסכמות בין מנכ"ל משרד המשפטים לבין לשכת עוה"ד. 
מוצע להגביל לסכום של 244 שקלים או עד 10% מהחוב, לפי הגבוה מבניהם, את שכר טרחת עו"ד בתיקי הוצאה לפועל בחובות שסכומם נמוך מ-4,500 שקלים. עוד מוצע להחמיר את התנאים הנדרשים לצורך עיקול מיטלטלין בהוצאה לפועל, ובכלל זה להוסיף לרשימת המיטלטלין שלא ניתן לעקלם גם טלפונים ניידים ומחשבים אישיים. הסמכות להורות על עיקול מיטלטלין מבית החייב תהיה נתונה להחלטת הרשם.

הצעת החוק של ח"כ קריב קובעת אף היא כי לא ניתן יהיה לעקל מיטלטלין שהם טלפונים ניידים ומחשבים אישיים שבשימוש החייב ובני משפחתו, למעט אם מדובר במיטלטלין בעל אופי מסחרי. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "את הרביזיה הגשתי כדי לאפשר פרק זמן לטובת שיח בין לשכת עוה"ד למנכ"ל משרד המשפטים".
מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד: "קיימנו שיח עם הלשכה אתמול ונכחו בו גורמי המקצוע כולל המשנה ליועמ"שית מאיר לוין, ואח"כ פגישה נוספת בין הלשכה לגורמי המקצוע. בחנו את הדברים בצורה פתוחה וכנה להבין אם נוכל לקבל את החלופות שהוצעו, ובהינתן החלופות החלטנו להישאר עם הצ"ח הממשלתית בנוסח הוועדה. גורמי המקצוע עומדים אחרי הצ"ח שעובדים עליה הרבה זמן ונעשתה בחינה טובה ראויה ומקצועית. צר לי על התחושות של לשכת עוה"ד ואני מקווה שנדע לשתף פעולה טובה ומקצועית בהמשך כמו שעשינו בעבר. יש להודות ליו"ר הוועדה, לשותפים הרבים ולשר העומד מאחורי שורת חקיקה שנועדה להיטיב עם אוכלוסיות חדשות שזו תכלית החוק". 
עו"ד ליאור שפירא, לשכת עוה"ד: "אני רוצה להפריד בין הדיון, לרצינות והתחושה שקיבלנו בוועדת החוקה, לבין הדיון שהתנהל לאחר מכן לבקשת יו"ר הוועדה. נעשה עוול עצום לאותן אוכלוסיות שהחוק מיועד להגן עליהן. חוק כ"כ דרמטי היה נכון לשבת הרבה יותר עם לשכת עוה"ד שנמצאת בשטח ולא להריץ אותו כ"כ מהר. מעל 20 שנה אני מלווה את דיוני הכנסת ויש לי תחושה מאוד קשה, מעולם לא חוקק חוק מורכב כ"כ בצורה כזו. אני רוצה להודות ליו"ר רוטמן- זה לא סוד שיש לנו השקפות שונות מזרח ומערב בנושאים אחרים אבל כאן זכיתי לאוזן קשבת מצדך".
עו"ד לירון נעים, משרד המשפטים: "ההסדר המוצע בחלופה הממשלתית הוא זה שאנחנו עומדים מאחוריו מבחינה מקצועי לחלוטין. שלושה הרציונלים המצדיקים אותו הם שהסדר כזה יגביר גביה המשקולת המוטלת על החוב היום מייאשת חייבים ולא מתמרצת אותם. הסיבה השניה היא שאנחנו מקדמים חקיקה שיש בה מידתיות בגביה, והסיבה השלישית היא שפעולות שעושים עו"ד בחובות קטנים שונים מאשר בחובות גדולים והדבר צריך לבוא לביטוי בשכר הטרחה". 
היו"ר ח"כ רוטמן: "כל עוד הנר דולק אפשר להמשיך ולתקן ואמשיך לנסות וגשר על הפערים שהתגלעו. לא ויתרתי על שיקול הדעת והכנסנו שינויים בחלקם למרות התנגדות משרד המשפטים, אך כשהשר ומשרדו עומדים על שיקול דעתם בנושא אאשר את הצ"ח. אם הצלחנו אתמול להביא להסכמה מקיר לקיר של 82 ח"כים אני מקווה שנצליח לרבע גם מעגלים פחות קשים לריבוע". הוועדה הסירה את בקשת הרביזיה והחוק אושר בתמיכת היו"ר ח"כ שמחה רוטמן והח"כים אברהם בצלאל, ארז מלול ויצחק פינדרוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה