משפט

מי יממן עורכי דין למחבלים? הצעת החוק של שמחה רוטמן אושרה

אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת: שכרו של סניגור של אדם אשר אינו תושב או אזרח ישראל ונאשם בעבירת טרור, לא ישולם מקופת המדינה
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק "מניעת מימון של מדינת ישראל לייצוג משפטי של זר שהוא חשוד או נאשם בטרור, התשפ"ד-2024", של חבר הכנסת שמחה רוטמן וקבוצת חברי כנסת.
בחוק מוצע לקבוע ששכרם של סניגורים שמונו על ידי בית המשפט למי שחשוד או נאשם בביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, והוא אינו תושב ישראל או אזרח ישראל, לא ישולמו מקופת המדינה אלא מכספי הרשות הפלסטינית
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהתחשב בכך שעל פי חוק של הרשות הפלסטינית, הרשות מעבירה באופן שוטף תשלומים לפלסטינים שביצעו פעולות טרור וכלואים בבתי הכלא בישראל ולמשפחותיהם, מוצע כי שכר הסניגורים של חשודים ונאשמים כאמור ישולם מכספי הרשות הפלסטינית. 

הדבר ייעשה בדרך של הקפאת הכספים שממשלת ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית בהתאם להוראות חוקי היישום, כהגדרתם בחוק המוצע, ושימוש בהם לתשלום שכרם של הסניגורים. יצוין כי ההסדר המוצע יחול על תשלום לסניגורים שמינה בית המשפט ולא יהיה בו כדי למנוע מנאשם או מחשוד לשכור את שירותיו של סניגור על חשבונו".
​15 חברי כנסת תמכו בהצעה, כאשר שישה התנגדו. הוחלט כי ההצעה תוחזר לדיון בוועדת החוקה, להמשך החקיקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגיע הזמן
    ינשוף 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סוף סוף
    סגור
  • 1.
    לא צריך לשפוט אותם
    יקי 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כרוצחים הם צריכים להישאר אחרי סורג ובריח עד צאת נשמתם מאסר עולם כפול הקורבנות שהם גרמו כולם ביחד .למה לבזבז עליהם אנרגיה כלשהי .
    סגור