משפט

כתב אישום נגד עוזר הנשיא לשעבר: קידם אינטרסים עסקיים

פרקליטות המדינה הגישה מסמכים לבית המשפט בחיפה כנגד 13 נאשמים, ביניהן זאב דולינסקי ששימש בתור עוזרו של ראובן ריבלין וכנגד ניסים כהן שהיה מקורב ליצחק וקנין. השוחד שלקחו מסתכם במיליוני שקלים. בין השאר - סייעו לאנשים לעבור מבחני רישוי ממשלתיים
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגד זאב דולינסקי, שעבד בתור עוזרו של נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין בזמן כהונתו וכן כנגד ניסים כהן שעבד בתור עוזר פרלמנטרי ונהג של חבר הכנסת יצחק וקנין בזמן כהונתו כשר לשירותי דת. השניים מואשמים בעבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון. בכתב האישום מופיעים עוד 13 אנשים נוספים בעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד הלבנת הון ועוד. 
על פי כתב האישום, דולניסקי קיבל שוחד של יותר מ-6 מיליון שקלים וכהן קיבל שוחד בסכום של עשרות אלפי שקלים. על-פי כתב האישום, דולנסקי יצר קשר עסקי עם אדם שוסטר וקידם יחד איתי מיזם לשיווק חיסוני צהבת ומיזם נוסף בתחום הקנאביס הרפואי. במסגרת הקשר קידם דולינסקי מול נבחרי ציבור, תוך שימוש במעמדו, את ענייניו של שוסטר תמורת מחצית מהרווחים. 
 

מקרה אחר המתואר בכתב האישום מסביר כיצד דולינסקי שלשל לכיסו תשלום של 100,000 שקלים על מנת לקדם הקמת מפעל למיחזור פסולת. בזמן ששימש יועץ לנשיא המדינה קיבל שוחד עבור נושאים שונים ביניהם קידום קבלה לקורסי הכנה למבחני הרפואה, התמחות ברפואה, בקשות חנינה, מעבר רישוי ממשלתיים ועוד. 
ניסים כהן מואשם בכך שהשתמש בקשריו לנבחרי הציבור על מנת לקדם עניינים פרטיים של אנשים שפנו אליו ושילמו לו כסף תמורת שירותיו. בין השאר סייע לאנשים בנושאים כמו קבלת מעמד בישראל, קבלת אשרות כניסה לארץ, מעבר מבחני רישוי, הקלות מול רשויות המס ועוד. התיק נחקר על ידי יחידת יאח"ה שבלהב 433 במשטרת ישראל. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה