משפט

בשווי של כ-265,000 שקל: אלו החפצים יקרי הערך שהחזיק העבריין

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד רועי וקנין, תושב יבנה בן 43, אשר רכש באמצעות האינטרנט ותוך זיוף מסמכים בנקאיים, תכשיטים יקרי ערך, רהיטים וטלפונים ולא שילם תמורתם. כתב האישום מייחס לנאשם 21 אישומים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איומים, זיוף בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה וכו'

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד עבריין מרמה סדרתי רועי וקנין מיבנה, אשר רכש באמצעות האינטרנט ותוך זיוף מסמכים בנקאיים תכשיטים יקרי ערך, רהיטים וטלפונים ולא שילם תמורה בסך של מאות אלפי שקלים.  
כתב האישום מייחס לנאשם בן ה-43, 21 אישומים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, איומים, הדחה בחקירה, גניבת רכב ושימוש שלא כדין בכרטיס חיוב. 
עוד נודע, כי בן ה-43 ביצע את מעשי המרמה בנסיבות מחמירות, נוכח היקף המקרים, שיטתיות ותחכום דרכי הפעולה, שימוש באמצעים שונים להסוואת זהותו וההיקף הכספי.
בהתאם לכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בת"א ע"י עו"ד דייויד סיט מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), במשך כשנה, ביצע הנאשם שורה של מעשי מרמה כלפי 20 מתלוננים, אשר פרסמו באינטרנט רכוש למכירה, בעיקרו תכשיטים, רהיטים וטלפונים ניידים. 
לאחר הנאשם יצר קשר עם הקורבנות וסיכם עימם לרכוש את המוצרים, הוא נהג ליצור בפניהם מצגי שווא שונים באופן שגרם להם לסבור כי התמורה הכספית הועברה אליהם בדרך של העברה בנקאית. במרבית המקרים, הנאשם  עשה זאת תוך שימוש במסמכים מזויפים הנחזים כאסמכתאות ביצוע העברה בנקאית. על יסוד מצגי השווא, קיבל הנאשם מהמתלוננים את הרכוש במרמה, לא שילם את תמורתו ולא השיב את הרכוש.
בגין מעשיו אלו, קיבל הנאשם במרמה רכוש ששוויו כ- 265,000 שקל וכן ניסה במקרים אחרים לקבל במרמה רכוש נוסף. על פי כתב האישום, הנאשם השיג שלא כדין פרטי כרטיס חיוב השייך לאישה שטופלה על ידי אימו ועשה בו שימוש שלא כדין, בכך שביצע באמצעותו עסקאות שונות וניסה לבצע עסקאות נוספות, בסך כולל של כ-23,000 שקל. עוד צוין, כי  בחלק מהמקרים, איים הנאשם על מתלוננים ואף ניסה להניע מתלונן שלא יתלונן נגדו.   
בעקבות כך, הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, כי עסקינן בנאשם אשר פעל באופן שיטתי בזדון ובעורמה וניצל באופן ציני את תום ליבם של המתלוננים, עובר לביצוע המרמה ואף לאחר שהמתלוננים גילו כי נפלו קורבן למעשיו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה