משפט

מירי רגב ממשיכה להסתבך: זאת החלטת בית המשפט

השופט עמית מיכלס קבע כי החסינות של השרה לא תעמוד לה בנוגע למסמכים שנמצאו במהלך החיפוש במשרדה. המשטרה תוכל להשתמש בחומר זה בחקירה שפתחה בעקבות הכתבה ששודרה בתכנית המקור. "אין להעלות על הדעת מצב בו משרד ממשלתי יהווה 'עיר מקלט'". 
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
בית המשפט המחוזי דחה את הערער שהגישה השרה מירי רגב, כך נודע היום (ראשון). הערעור שהגישה השרה עוסק בחוקיות צו החיפוש שבוצע במשרדה. לטענתה, צו החיפוש אינו חוקי משום שהיא זכאית לחסינות בתור חברת כנסת. בית משפט השלום דחה את הטענה הזאת, וכעת הצטרף להחלטה גם בית המשפט המחוזי. 
החקירה נגד רגב נפתחה בעקבות התחקיר על התנהלותה בתור שרת התחבורה שפורסם בתוכנית המקור ברשת 13. התחקיר העלה טענות קשות כנגד רגב, לפיהן פעלה בצורה שעוברת על טוהר המידות והעניקה טיפול מועדף ליישובים ומועצות אזוריות שבראשן עמדו אנשים שתמכו בפעילותה הפוליטית. במהלך החיפוש נתפסו 51 מעטפות, מסמכים וקלסרים. ההחלטה האחרונה תאפשר להשתמש במסמכים אלו במסגרת החקירה. 
"אין להעלות על הדעת מצב דברים בו משרד ממשלתי יהיה חסין מחיפוש ויהווה "עיר מקלט" לביצוע עבירות לכאורה אך בשל העובדה שנוכח בו חבר כנסת או שר שחוק החסינות חל עליו כאדם פרטי", כתב השופט עמית מיכלס בפסיקתו. "נוכח כל האמור, מצאתי כי דין הערר להידחות על הסף בהעדר סמכות להגישו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לרועצת המשפטית יש חסינות? לשופטי העליון יש חסינות? (ל"ת)
    מיכאל 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור