כסף וצרכנות

"רמזו לי שאם אפקוד את העובדים לליכוד השרה תשנה את דעתה"

יו"ר ועד הסוורים בנמל חיפה, שאול כרמלי, נאבק עבור עשרות עובדיו כדי לדחות בכמה חודשים את האסדרה, שמשמעותה היא אחת: גל פיטורים ענק. בקשת הדחייה המינימלית מקבלת כתף קרה מהממשלה, וגם שרת התחבורה לא עונה למכתבים, והוא אף חושף: מאחורי הקלעים - ייתכן והדבר נעוץ בסירוב שלו לפקוד את העובדים לליכוד "השרה מירי רגב פועלת משיקולים זרים שאין לנו מושג מה הם בלי לדבר איתנו" | ריאיון
יהודה לוינגר |  57
שאול כרמלי מירי רגב (צילום חיים גולדברג פלאש 90, פרטי)
בינואר 2023 הושלמה עסקת רכישת נמל חיפה שעבר לידיים פרטיות לידי קבוצת אדאני-גדות בבעלות המיליארדר ההודי, גאוטם אדאני, בסכום ענק של 4.1 מיליארד שקל.
המיליארדר ההודי, אדאני ידע עם רכישת הנמל שהוא "כבול" להסכמים הקיבוציים של העובדים עד שנת 2031, ואף קיבל על כך התחייבות מהמדינה שהתחרות בין הנמלים לא תיפתח עד שנת 2031, עד אז הוא יוכל יחד עם הנהלת הנמל לשדרג משמעותית את המערך התפעולי, לקנות את הציוד החדיש הנצרך, ולהכין באופן מסודר את קליטת הדור הצעיר - וזאת בדרך לתחרות הקרבה בין הנמלים. 
אולם משהו קרה. לפני מספר חודשים, כרעם ביום בהיר, התבשרה הנהלת הנמל, חלקה דרך התקשורת, על האסדרה אותה מקדם משרד התחבורה, לפתיחת רציפים 7 ו-8 בנמל המפרץ של הסינים כמעט במיידי, והמשמעות היא: התחרות בין הנמלים נפתחת הרבה לפני המצופה, כאשר נמל חיפה לא יוכל להתמודד עם התחרות כפי החוזה עם אדאני.
"התנהלות המדינה תמוהה"
העובדים עצמם וכן ההנהלה מאוחדים בדעה: הם בעד התחרות, אין להם התנגדות לכך. ההסכמים הקיבוציים בנמל הובילו לכך שהמשכורות בנמל חיפה הם פי 3 או 4 משאר הנמלים (בעקבות הרפורמה בנמל), זו עובדה שאין מכחיש לה. לכן הם מבקשים להסדיר במיידי את ייעול הנמל דרך הפרשת עובדים, וזאת למשך כמה חודשים בודדים עד סוף השנה. זאת אומרת: בנמל חיפה, ובמיוחד אדאני, נאבקים על עצם ההחלטה של האסדרה המיידית כי הובטח להם שעד שנת 2031 לא יהיו שינויים, אך לפי שעל כל פנים יש לחץ ממשרד התחבורה לעשות זאת, הם מבקשים עכ"פ הארכה עד סוף השנה להסדרת העובדים ותנאי הפרישה. אולם לזאת, לפי שעה, אין הסכמה ממשרד התחבורה שלוחץ לאסדרה מיידית בכל הכוח.

שאול כרמלי, יו"ר ועד הסוורים, בן 62 ומאחוריו 32 שנים בנמל חיפה. כמו רבים מעובדי הנמל, זהו הבית העיקרי שלו במשך שנים ארוכות. בוועדת הכלכלה האחרונה בכנסת, לפני כשבועיים הוא התבטא באופן תקיף נגד האסדרה המיידית שהגיעה משום מקום: "האסדרה המתגבשת היא גזר דין מוות על עובדי נמל חיפה".
כרמלי קיבל בעבר את אות אביר איכות השלטון וקיבל המון תשבחות מהתנועה לאיכות השלטון: "בשנת 2003 שאול כרמלי קיבל את אות אביר איכות השלטון, בהוקרה על נחישות ואומץ לב נדיר כעובד השירות הציבורי, על תרומה ייחודית לתיקון הליקויים ולשיפור איכות השירות הציבורי בישראל. בשנת 2015, הוענק לכרמלי אות הוקרה לעובדים שתרמו לטוהר המידות במגזר הציבורי ע"י נשיא המדינה. אנשים כמו שאול, מאירים את הדרך עבור כולנו למול החושך של השחיתות והמנהל הבלתי תקין במגזר הציבורי". אות ההוקרה בשנת 2015 ניתן לכרמלי על ידי נשיא המדינה דאז רובי ריבלין ושרת המשפטים דאז איילת שקד.
בריאיון ב-ice, מעלה שאול כרמלי את טענותיו על האסדרה, ואף את חוסר התשובות מדוע משרד התחבורה לא מסכים לדחייה מינימלית של כמה חודשים במהלך כל כך משמעותי ודרמטי עבור הנמל.
לדבריו, הוא שמע על האסדרה בכלל מהתקשורת. הם שלחו מכתבים לשרת התחבורה מירי רגב, אך לדבריו "היא לא ענתה לנו בכלל". הם ביקשו להיפגש, וגם הבקשות לא נענו, כאשר בוועדת הכלכלה האחרונה ביקש כרמלי מנציג משרד התחבורה להיפגש עם השרה גם אך עדיין לא קיבל מענה.
המכתב הראשון שנשלח היה ב-11 באפריל וזאת עבור שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב. המכתב נשלח על ידי מזכירות עובדי נמל חיפה הכוללים את כלל ששת הוועדים: ועד מנהל, ועד טרנפסורט-תפעול, ועד סוור-תפעול, ועד מנהלי עבודה, ועד מנהלי ציוד וכן ועד ציוד-מכני. במכתב מעלים חברי המזכירות את הקשיים במתווה האסדרה וחזרת המדינה מההסכם שנחתם עם הנמל בעת רכישתו: "לא מקובל עלינו שהמדינה באופן חד צדדי מנצלת את המצב וחוזרת בה מאותן הסכמות", כתבו, והוסיפו: "לו היו מוצגים בפנינו במהלך המשא ומתן לרפורמה התנאים המופיעים בטיוטת המתווה - לא היינו מסכימים להפרטה. התנהלות המדינה תמוהה". 
במכתב החריף, כתבו כלל נציגי ועדי העובדים לשר האוצר ושרת התחבורה כי "ככל שתבחרו לעקור מתוכן את בסיס ההסכמות שהובילו לחתימת הסכמי הרפורמה בכלל והסכם ההפרטה של חברת נמל חיפה בפרט, אנו כנציגי העובדים נאלץ לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לבצע את ההשלכות הכלכליות שיחולו על עובדי נמל חיפה בשל ההתנהלות השערורייתית של המדינה".
כך, לאור ההתנגדות הנחרצת מטעם נמל חיפה, הגיע הדיון לוועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שגם הכנסת הבינה, כביכול, שפתיחת התחרות היא נגד מה שנחתם עם הרוכשים ההודים, ומסקנת המפגש הראשון בוועדה בראשות ח"כ דוד ביטן להגיע להסכמות. נציין שהפנייה של הוועדים לשרת התחבורה מירי רגב לא נענתה במכתב, כמו גם הבקשות להיפגש.

אחת מהפניות של יו"ר ועד הסוורים בנמל חיפה לשרת התחבורה מירי רגב שנותרה ללא מענה.
נתחיל רגע משלב ההפרטה, אתם, העובדים הייתם בעדה:
"ההפרטה הייתה מבורכת לדעתי. היינו לפני כן כבולים ברשות החברות, וצריכים אישורים, וחברה פרטית יודעת איך להתנהל. נמל חיפה היום זו חברה פרטית שמתמקדת בעסקי וכלכלי נטו, ולכן כמו אז דרך רשות החברות שהתעסקו בבירוקרטיה. הבעלים שקנה את החברה רכש יחד עם כלל ההסכמים הקיבוציים ומחוייב אליהם עד שנת 2031, שזה הזמן שניתן לחברה הפרטית של אדאני לעשות את השינויים כדי להתחרות בשוק".
מאיפה הגיע הרעיון לאסדרה? לדברי כרמלי, בתקופת הקורונה היה לחץ של עשרות אוניות שחיכו בחוץ ושרת התחבורה דאז, מירב מיכאלי, רצתה להקל על התור התפעולי ונתנה היתר לפתוח בנמל המפרץ של הסינים את רציפים 7 ו-8 לשנתיים. אולם זה היה היתר זמני, ולא היה אמור להיות חלק ממהלך של המדינה עד שנת 2031: "באה השרה מירי רגב, משיקולים זרים שאין לנו מושג מה הם בלי לדבר איתנו, והחליטה לעשות שינוי ולתת ולפתוח את השוק לתחרות בנגיד להסכם שהמדינה חתמה עם ההודים: המדינה חתמה הסכם עם ההודים עבור זמן לקנות מנופים וכדומה ולהשקיע בציוד". לדברי כרמלי, המאבק הוא לא רק שלו עבור טובת העובדים כיו"ר הוועד, וגם אדאני עצמו נאבק בממשלה בפתיחת ההסכם עמו במפתיע.
לאן נוטה ועדת הכלכלה? 
"שאלה טובה. ועדת הכלכלה מנסה לחפש פשרה".
אתה לא מתנגד לתחרות?
"לא רק שאני לא נגד, אני בעד תחרות. מהתחרות? אני מאמן בהון האנושי והעובדים נותנים את הנשמה שלהם. אבל תנו קודם כל לעשות הסכם. להפריש את דור א' ודור ב' מייסד, להביא הגנה לדור ב' לא מייסד ולקלוט דור צעיר לנמל, צריך זמן לעשות את כל זה".
מה המשמעות של פתיחת רציפים 7 ו-8 בעצם?
"נותנים להם אפשרות לפרוק 750 אלף טון ברזל, חצי מהכמות שנכנסת למדינות ישראל. לא תהיה לנו עבודה. צריך לתת אפשרות לעשות הסכם ולהפריש את העובדים".
כמה זמן אתם צריכים?
"לדעתי עד סוף השנה".
המדינה בעצם מתנגדת אפילו לדחייה של כמה חודשים בלבד?
"כן, ומסיבות לא ברורות. לדעתנו רק כוח פוליטי פועל פה, כוחות פוליטיים שאין לנו מושג מה עומד מאחורי זה כדי לפתוח את רציפים 7 ו-8. עד 2031 הנמל צריך לרכוש מנופים וכלים תפעוליים, מלגזות וערכות ציוד וכדומה כדי שיוכל להתחרות במנופים החדשים של הסינים שלהם יש את הציוד הכי מתקדם. צריך הסכם כדי להכשיר עובדים, לרכוש כלים חדשים, זה לוקח זמן. המדינה חתמה על הסכם עד 2031. אם המדינה לא עומדת בסיכום עם ההודים, צריך לקחת בחשבון שגם ההודים לא יעמדו בהסכמים שהם חתמו מול העובדים. יהיה תוהו ובהו, הליך של פיטורים שיפגע אנושות בנמל. אם לא תהיה לנמל עבודה, הם לא ישלמו כסף בחינם".
לדברי כרמלי, האסדרה תפגע בעיקר בנמל חיפה ובמספנות ישראל, ונמל אשדוד לא ייפגע כי הוא בדרום. אבל גם אל מול מספנות ישראל יש "חיסרון" לנמל חיפה לאור המשכורות הגבוהות של נמל חיפה: "זו בקשה מינימלית לשבת על הסכם, ולא לעשות אותו בחיפזון. זה גזר דין מוות לעובדים".
"לא יעלה על הדעת שלאחר שהמדינה שלשלה לכיסה סכום עתק שהתקבל מקבוצת אדאני-גדות, היא תשנה את כללי המשחק"
באופן יוצא דופן, ההנהלה והעובדים בהחלטה משותפת בעניין. גם בוועדת הכלכלה וגם במכתבים שנשלחו, הנהלת נמל חיפה הייתה בביקורת גדולה כנגד האסדרה עם אותם נימוקים: "לא יעלה על הדעת שלאחר שהמדינה שלשלה לכיסה סכום עתק שהתקבל מקבוצת אדאני-גדות, היא תשנה את כללי המשחק ותסיר את המגבלות...המשקיעים לא היו לוקחים על עצמם את משקולות העבר של החברה לרבות עלויות שכר גבוהות בהרבה משל מתחריה למשך שנים ארוכות נוכח הסכמי הרפורמה, אם היו יודעים שכשנה לאחר העברת החברה לידיהם, המדינה תשנה לחלוטין את הסביבה הרגולטורית", כתב במכתב חריף מנכ"ל נמל חיפה אודי שרון למנכ"ל משרד התחבורה ב-2.5.24.
יו"ר ועד הסוורים בנמל חיפה, שאול כרמלי, מברך על כך: "אני חייב להגיד מילים מאוד חמות על המנכ"ל והיו"ר שבאמת דואגים והם רואים את העניין עין בעין. נוצר מצב שההנהלה והוועד שלא כל-כך עובדים תמיד ביחד, וכאן נוצר מכנה משותף". לדבריו גם ההסתדרות פועלת לטובת העניין: "מילה טובה גם על ההסתדרות שבאמת דואגת, ומבינה וערה מאוד לסיטואציה של העובדים ומבינה את המצוקה. ההסתדרות עושה הכול כדי לקדם מו"מ לפרישה של דור א' והגנה על דור ב' לא מייסד ולקליטת דור צעיר".
למרות המכתבים, שרת התחבורה מירי רגב לא ענתה לכם או נפגשה? 
"איתי לא נפגשה. בוועדת הכלכלה הגיעו להסכמה שצריכים לדון איתנו, אבל אף אחד עד עכשיו לא קרא לנו, לא האוצר ולא התחבורה. יו"ר הוועדה ביטן אמר 'תשבו תדברו איתם' - אף אחד לא ישב ולא דיבר למרות הפניות למנכ"ל משרד התחבורה. לא סופרים אותנו". עם נמל אשדוד הם כן מדברים, כי בנמל אשדוד הרבה עובדים התפקדו לליכוד ובחיפה לא התפקדו לליכוד. פנו אליי ורמזו שאעשה התפקדות לליכוד ואז אולי השרה תשנה את הדעה עליכם, סירבתי והתנגדתי בתוקף, זה נגד המצפון שלי, אני לא מסוגל לעשות את זה".
מה תעשו בכל זאת אם המדינה תלך במיידי על האסדרה?
"נדע מה לעשות. אנחנו מוכנים לכל תרחיש".
לא התקבלה תגובת מלשכת שרת התחבורה מירי רגב.
תגובות לכתבה(57):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 43.
    קפלניסטים לא להגיב
    מצחיק 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פתאום הקפלניסטים מגיבים כאן צבועים משחקים אותה אוהבים את עובדי הנמלים הספרדים
    סגור
  • 42.
    שלטון רקוב
    מוטי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלטון רקוב מהיסוד בכל מקום ובכל חלקה טובה מרגישים את הרקבון שמתנהל במדינה שיעופו לנו מהעיניים הורסים אותנו
    סגור
  • 41.
    הליכוד דופקת את החלשים!!!
    מלי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואתם מצביעים להם. טיפשים
    סגור
  • 40.
    פעם הייה לכם כוח לסגור את הנמל
    נאפטולי יאשה 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היום הכסף סוגר אותכם חמוצים חמוצים
    סגור
  • 39.
    דיייייי
    עד 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נכון , לא להאמין. מדובר בשרה במשרד התחבורה ? הצדיקה הזו ? אז לא הגיע העת להעיף אותה ואת כלל קירקס ה 64 ? למה אנו ממתינים?
    סגור
  • טען עוד
  • 38.
    גם אני
    עופר 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם אמי רוצה לרמוז לך משהו ...תפסיק לבלבל לנו את המוח.....
    סגור
  • 37.
    ריקבון
    לילי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקווים שיהיו לך ביצים ותעמיד את מי שצריך במקום !! הם לא ינסו יותר מידיי מפחדים מתגובות רעות !!!!!!!!!!
    סגור
  • כרמלי לא רואה בעיניים
    רון 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כרמלי רואה רק את טובת העובדים בלבד לא מעניין אותו אף אחד, לא פוליטיקאים ולא הנהלה.
    סגור
  • 36.
    שרת התחבורה ו"הבטיחות בדרכים":
    חלאת אדם.. 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סע סע סע.. דרוס עבריינית תנועה
    סגור
  • 35.
    מירי רגב
    רונה חדד שגיא 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בלי רביב דרוקר, ידענו שהיא ממש לא צדיקה לקקנית שקרנית ומיותרת
    סגור
  • 34.
    שרת התחבורה ו"הבטיחות בדרכים":
    חלאת אדם.. 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סע סע סע.. דרוס עבריינית תנועה
    סגור
  • 33.
    הכל פוחיטיקה מלוכלכת תבדקו מה עשה לפיד וממשלתו
    מיכל 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 7
    למה לא חקרו את חכ מהמפלגה של סער, לפיד הם מושחתים לא פחות. אז אם החלטנו להיות מוסריים בוא ננקה את האורוות
    סגור
  • 32.
    בהמה ללא בושה (ל"ת)
    cinege 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 31.
    מושחתת
    גרשון 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זאת הוכחה נוספת מה זה להחזיק בשלטון מפלגה אחת כל כך הרבה זמן במדינה מתוקנת מירי רגב הייתה יושבת בכלא שנים רבות אבל במדינות ישראל הכל מותר
    סגור
  • 30.
    רוב נהגי המוניות לדעתי ימנים אך זה
    אורי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהורידו לנו נהגי המוניות 40%בזמן שהליכוד בשלטון. ובנוסף השרה רגב בשנים האחרונות לא תיקנה את העוול הנוראי שעשו לנו נהגי המוניות. דיייי לשנאה .
    סגור
  • 29.
    רקבון מה אתה מצפה מהרקובה
    רקבת 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מעניין אותה רק 'סע,סע..'
    סגור
  • רחוק..בעולם שפוי הפניה אליה כ"גב' מירי רגב"
    איך הפרחה הגיעה כ"כ 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יכול היה להתקיים רק אל מאדאם בבית בושת.. זה מה שהתמחתה בו בצה"ל...
    סגור
  • 28.
    שחיתות
    יניב 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא מבין למה נותנים לסינים לעבוד יותר חזק! מדינה בהפרעה..הסינים צריכים לעוף מפה
    סגור
  • 27.
    מהו הכח המניע
    ש.א 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מענין מה הוא הכח המניע את שרת התחבורה , האם זהו עוד אירוע בענין שמירה על הכיסא ולבטח גם לעתיד ?
    סגור
  • למירי רגב יש מנוע קדמי ומנוע אחורי..
    פנומנית 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היא מתמחה במקצוע.
    סגור
  • הרבה יותר גרוע משמירה על הכסא...
    קרימינלית חסרת מצפון 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ככה זה כשיושבים כ"כ הרבה שנים על הכסא, הופכים למכוערים. מלוכלכים רקובים וזחוחים. יש מי שיותר ויש מי שפחות, הופכים זחוחים ושוכחים שהם בתפקיד שרותי ובשליחות ציבורית. כשאני רואה את האישה הרקובה, וידוע לי מה עשתה כדי להתקדם זה מעורר בי גועל. אבל כשמדובר בבת הערסית של סיבוני שמוכר מתנול ומסכן חיי אדם, למה לנו להתפלא?!
    סגור
  • 26.
    מירי רגב מושחתת כמו כל הממשלה
    ראובן 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ממשלת החורבן הרשע השחיתות והמשיחיות שמקומה בכלא
    סגור
  • 25.
    תתפקדו
    מיכל 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 4
    ואז תעשו לשרת התחבורה אצבע משולשת) ותתעדו את הפגישות. הגיע הזמן למגר את הרמזורים בממשלה הרעה הזאת
    סגור
  • התור אצלה ארוך
    חברה תתפקדו 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכל אחד יקח מספר ויקבל מספר
    סגור
  • 24.
    עלוב נפש..מחפש את עתידו .. כנראה בשמאל
    אורה 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 13
    לא קיבל אולי את מה שרצה...איך אפשר להאמין לאדם שטוען..."שרמזו לו" לפקוד את אנשי הליכוד ?? איך בדיוק "רמזו" לך..יהודה איש קריות ..לכאורה כך מתנהחים במדינת ישראל ..76 שנה מאז .מפאי המושחתת ההיסטורית...מה נשתנה.. ו כאילו זה גבר חדש שביקדו ממנו
    סגור
  • 23.
    איכות השילטון היא שלוחה של קרן וקסנר.
    סיגל 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 12
    ממשלת ישראל חייבת להוציא מהחוק את קרן וקסנר הקרן המשמדת ושלוחותיה שרק נזקים והרס היא גורמת למדינה
    סגור
  • איך התיאוריה העקומה שלך מסתדרת
    אזרח ותיק 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם העובדות, שמייסד התנועה לאיכות השלטון מר אליעד שרגא הוא איש הציונות הדתית וחובש כיפה?! מה תעשה עכשיו יא חתיכת נבער.. חרקירי?!
    סגור
  • 22.
    לאן הגענו פושעת עדיין בתפקידה והכל כרגיל
    מוני 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    10 2
    תתרגלו שחיתות זאת מדינת היהודים ישראל
    סגור
  • 21.
    אתה לא כוכב..
    אבי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לא מופיע בירוק...עשית טעות!!!! רק התפקדות לליכוד ולהצביע לרגב היה עוזר....תראה נהגי מוניות...התפקדו ואין אובר!!!!!
    סגור
  • 20.
    לערוץ אלגזירה 12 השמולנים
    אזרחי ישראל יהודי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 11
    שאול כרמל השיטה של הלחץ פוליטי אים לא תצביעו למפלגת העבודה בחברת חשמל אתם תפוטרו זה היה ועוד איך אבל אצלנו בליכוד אין איומים אצלנו מה שבלב על מה גדלנו זה מהבית לא צריך איום השד העדתי באה הגזענות רק מימכם זה לא חדש מאז שקמה המדינה הגזענות קיימת לא נעלמה שקרים נוכלות רמאות מנפולטיבים זה אתם השמולנים המסריחים תנו לממשלת הימין לעבוד בשקט נוכלים חולי נפש שמולנים האנרכיסתים
    סגור
  • 19.
    הייתם אומרים לה שאתם בוחרי ליכוד מייד
    נס1 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הייתם נענים
    סגור
  • 18.
    זעקות הקוזאק הנגזל, לא מרחם על עובדי נמל חיפה
    מוטי בר-נס 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 8
    עובדי הנמלים חשמל מקורות ועוד שדדו את הקופה הציבורית פגעו במשק בצורה שפלה יאללה לכו הבייתה שדדתם מספיק
    סגור
  • 17.
    בלבול מוח
    דן 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הגברת רגב לא מעניינת אותי, מה שמעניין זה למה אנחנו צריכים לממן שכר פי 3 או 4 עד 2031, שתהיה תחרות ושהם יקבלו שכר המתאים לשוק העבודה שלהם. בואו לקבל שכר מוטרלל כזה זו השחיתות.
    סגור
  • 16.
    אין ספק שרקב תסיים בנווה תירצה (ל"ת)
    רמי דהאן 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • ??
    מימי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבית בושת מתאים יותר
    סגור
  • 15.
    הבנות בנווה תירצה מחכות למירי..מכינות מישחקים (ל"ת)
    קולולו...קולולו... 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 14.
    מירי רגב
    כלנית 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חברי הליכוד צריכים לעשות סדר ולהעיף את כול חברי וזרי הכנסת שיש נגדם חקירות מישפטיותולהשאיר רק את אלה שישרים
    סגור
  • 13.
    שרת התחבולה
    אלי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הגיע הזמן להוציא אותה לנבצרות. האישה הזו מסוכנת למדינה.
    סגור
  • 12.
    עבריינית
    היא פשוט 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ממש עולם תחתון
    סגור
  • 11.
    דווקא פה הצדק הכללי עם רגב
    קובי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אף אחד בעם ישראל לא צריך לשלם שקל יותר, על מנת שאנשים בנמל שחיו שנים ממשכורות מנופחות, יקבלו נחיתה רכה.
    סגור
  • 10.
    המדינה לא תשרוד את הממשלה הזאת (ל"ת)
    ימין שפוי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 9.
    רקב לכלא !
    ויקטור חסון 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ממשלה רקובה
    סגור
  • 8.
    אתה מוכן לפוליגרף?
    איתי המלך 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רק כדי שנאמין
    סגור
  • 7.
    אם הוא ננעל עליה הוא לא יירד ממנה
    בכיר ב נמלי ישראל 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מי שמכיר את כרמלי יודע שמה שמעניין זה טוהר מידות ואצל פוליטקאים אין דבר כזה, שם יש אינטרסים מה יוצא לי..מה אני מקבל..זה מלחמה בין 2 תפיסות עולם
    סגור
  • 6.
    משרת התחבורה
    Ramiseti 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הליכוד בזמנו ביקש מהנהלת אגד בזמנו להיפקד לליכוד לא היתה מענות מסיבית הם דאגו לפורר את אגד ראו היום כמה חברות יש תראו איך נראה תחבורה ציבורית יכות ירודה נהגים מהשטחים בקושי יש להם נהגים יהודים נועים בפראות אין משמעת נוסעים מקבלים קללות וגם מכות היכן משרת התחבורה השרה מירי רגב כביכול שרת התחבורה משמשת כאם הבית של נתניהו משרתת שלהם ככה אנו נראים
    סגור
  • 5.
    מירי רגב
    דפנה 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היא מושחתת ומשחיתה כל מקום,אותה צריך להכניס למאסר,על מנת שהסירחון והריקבון לא יתפשט מימנה
    סגור
  • 4.
    מירי רגב תחקיר
    יאיר 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חד משמעית מירי רגב ממשיכה בשיטה שלה ומה שבטוח שזאת קדנציה אחרונה שלה בכלל כתפקיד שר היא צריכה ללכת לפתוח סלון כלות או משהו
    סגור
  • לפתוח תרגלים כבר לא מתאים לזקנה כמוה...
    לפתוח סלון כלות כי.. 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רקובה..
    סגור
  • לא רצוי שתפתח תרגליים היא תסריח
    זקנה מזוהמת 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את כל המדינה..
    סגור
  • 3.
    כרמלי הוא אחד האנשים הישרים בעולם
    יואל 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    11 1
    כל מילה שכרמלי יוציא יש לה כיסוי-אביר השלטון
    סגור
  • 2.
    מירי נראית בתמונה כמו אחת שמבינה שעלו עליה (ל"ת)
    להציף את האמת 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • חחחח..עחוב נפש אתה שופט אנשים ל9י תמונה??
    אורה 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהונדס מוח ..
    סגור
  • וברור לה שהולכת לכלא (ל"ת)
    צחי משולם 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • בנווה תרצה היא תצליח לעבוד עליו...
    רק אם יש מפקד גבר 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המאסר שלה יהיה קייטנה. זיונים כל לילה
    סגור
  • שרת התחבולה
    אלי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הגיע הזמן להוציא אותה לנבצרות. האישה הזו נגועה חזק בשחיתות.
    סגור
  • מחטא? היא נגועה בסיפליס..
    המטנול של אבא 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהמה.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לשאול כרמלי
    עובד 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הוא מוכיח שהוא מנהיג, הוא מוביל תהליך לא פשוט, הוא לא רואה בעיניים לא את מירי רגב ולא את ההנהלה, העובדים צריכים להצדיע לכרמלי
    סגור