משפט

מהפכה בענף עריכת הדין: "בשורה חשובה לציבור מאוד גדול"

ועדת החוקה אישרה את הצו להארכה בשנה של הצעת חוק לשכת עורכי הדין. לפי החוק, גם מתמחים שיתחילו את התמחותם ב-2025 תחול עליהם התמחות של שנה. שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה: "יצאנו מפה עם בשורה חשובה מאוד לציבור מאוד גדול"

מערכת ice | 
עורכי דין (צילום shutterstock)
ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) את הצו להארכה בשנה של הצעת חוק לשכת עורכי הדין (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד- 2023. לפי החוק, גם מתמחים שיתחילו את התמחותם ב-2025 תחול עליהם התמחות של שנה. 
לשכת עורכי הדין התנגדה לקיצור ודיווחה כי לראשונה מזה שנים רבות משרדים ויתרו על העסקת המתמחים שכן ראו זאת כלא משתלם ולא יעיל. מתמחים הנכללים בקבוצות המילואימניקים ובני זוגם, המפונים או מקום התמחותו מפונה, מי שהמאמן שלו במילואים ולא התאפשר לו להתמחות, מי שהוצאו לחל"ת או נפגעי איבה, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם, היעדרותם לא תפגע במשך ההתמחות.
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, אמר: "בכל הנוגע להתמודדות מול אתגרי המלחמה, משרד המשפטים ולשכת עוה"ד שילבו איתנו ידיים, באחדות, לטובת הקלות על משרתי המילואים והאוכלוסיות המיוחדות הזקוקות לכך, ואנחנו בשיח רציף, חשוב ומעודד. קיבלנו תלונות על הבחינות האחרונות ואנחנו בודקים אותן, ובטח תאמרו שהיו אחוזי מעבר גבוהים יותר ונראה שמיקוד ופיצול החומר לפחות בבחינה הקודמת, נתן פירות. מה שנותר לפתחנו הוא הארכת קיצור ההתמחות". 
עו"ד נוי חסון, משרד המשפטים, סיפרה על המהלך: "הנחנו את הצו המבוקש להארכת הוראת השעה עד לסיום 2025. הנסיבות שבגינן התבקש התיקון לחוק טרם הסתיימו והנימוקים שפרטנו תקפים גם היום. יש צורך לשמר ודאות ויציבות. מתמחים יוכלו לעבור את ההתמחות וההסמכה בהקדם ולהשתלב בשוק העבודה, והדבר משתלב עם יתר התכליות שצוינו".
עו"ד דנה בלום, לשכת עוה"ד, הצטרפה לדברים וציינה: "כפי שטענו בדיונים קודמים שנה וחתי היא תקופה אפקטיבית להתמחות ולמידה. ביקשנו מהמשרדים לקבל חוו"ד לעניין הקיצור והדבר הראשון שעלה בשיחות הוא שהשינויים מביאים לאי יציבות ואי ודאות. מתבצע מבצע משמעותי בהליך גיוס המתמחים והשינויים מהווים נזק לכל המעורבים".
עוד הוסיפה עו"ד דנה בלום: "הם מגדירים את השינויים כקטסטרופה ניהולית כאשר, לראשונה מזה שנים רבות הם ויתרו על העסקת המתמחים שכן ראו זאת כלא משתלם ולא יעיל. רוב המשרדים קטנים וגדולים כגון שיבולת, מיתר, ארדינסט, גולדפרב ונוספים דיווחו שהם מעוניינים בהתמחות של שנה וחצי שכן בעיקר בחצי השנה האחרונה תפוקת המתמחים גבוהה ואפקטיבית יותר".
בסיום הדיון, חתם יו"ר הוועדה שמחה רוטמן את דבריו ואמר: "אני מודה מאוד לשר המשפטים לוין שהנושא קרוב לליבו למשרד ולצוות המשפטי. יצאנו מפה עם בשורה חשובה מאוד לציבור מאוד גדול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה