בארץ

אושר בוועדת חוקה: הצעה להרחבת רשימת קרובי קורבנות ה-7 לאוקטובר

הצעת החוק תאפשר גישה למידע ומימוש זכויות על-ידי מעגל רחב יותר. "זו השליחות שלנו בעת הזו", אמרה ח"כ קארין אלהרר, מיוזמות החוק. בין השאר התיקון מאפשר הכרה בחטופים הישראלים בשבי החמאס בתור נפגעי עבירה
מערכת ice | 
דיון בוועדת החוקה (צילום דוברות הכנסת)
ועדת החוקה אישרה אתמול (שלישי) את הצעת החוק המאפשרת להרחיב את רשימת קרובי נפגעי ה-7 לאוקטובר שיוכלו לפעול למיצוי זכויות הנפגעים שאינם מסוגלים לממשן ולקבל מידע אודות חקירת האירועים. ח"כ קארין אלהרר וח"כ אליהו רביבו יזמו את הצעת החוק ונכחו אתמול בדיון בוועדת החוקה. "זו השליחות שלנו בעת הזו", אמרה אלהרר.
הצעת החוק מכירה בחטופים שבשבי החמאס כנפגעי עבירה ובכך נותנת מענה לבני משפחותיהם בנוגע לזכויות נפגעי עבירה, הכוללות מסירת מידע בנוגע לחקירה המתנהלת בנושא. הצעת החוק מרחיבה את מעגל הקרובים על-מנת לכלול סבים, נכדים, דודים ואחיינים. על פי הצעת החוק החדשה קרובים אלו יוכלו לממש את זכויות נפגעי העבירה במידה ושאר קרובי המשפחה לא יוכלו לממשן.
בנוסף, הצעת החוק מאפשרת לבני המשפחה להעביר את האפשרות לממש את הזכויות לכל אדם על-פי בחירתם. אפשרות זו נועדה לאפשר מימוש זכויות למשפחות שרבים מבני המשפחה נפגעו וחלקם אינם יכולים לממש את זכויותיהם בשל מצבם. הוועדה החליטה להוסיף אפשרות לבני משפחות החטופים לתת את האפשרות למימוש זכויות נפגעי העבירה לאדם אחר שיש לו קרבה אישית לחטוף.
אחת מהחששות שעלו במהלך הדיונים על ידי ח"כ רביבו היא הגנה מפני חטטנות וחשיפת פרטים אישיים לאנשים שאינם קרובים רגשית לקורבן. יש לקבוע סדר הירארכי לפי הקרוב ביותר, כדי שלא כל אחד יקבל את המידע רנדומלית. לא כל קרובי המשפחה היו בקשר אינטימי עם הנפגעים. חשוב לוודא שלא כל מי שמוגדר כקרוב ואינו מספיק קרוב, ינבור בחומר שהוא צנעת הפרט", הבהיר רביבו. אתמול אישרה הכנסת את הצעת החוק המאפשרת גישה למידע דיגיטלי של אדם שנחטף או נרצח, ובכך הסדירה את נושא ה"ירושה הדיגיטלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה