משפט

אליהו רביבו: "מי שלא לומד שיתגייס ונדרוש תמריצים לצד סנקציות כלכליות"

ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) בריאיון ל-ice קורע את מסכת הצביעות העולמית ומפנה אצבע מאשימה: "מדינות העולם משחר ההיסטוריה לא אהבו את היהודי החזק. אם היו 1200 נרצחים צרפתים או קנדים העולם כולו היה רועד"
דוד זולדן | 
אליהו רביבו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דובר צהל)
ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) בריאיון ל-ice מתייחס למצור המדיני, למשבר מול ביידן, סוגיית החטופים וחוק הגיוס הנפיץ ובעיקר קורע את מסכת הצביעות הבינלאומית ומפנה אצבע מאשימה: "מדינות העולם משחר ההיסטוריה לא אהבו את היהודי החזק. אם היו 1200 נרצחים צרפתים או קנדים העולם כולו היה רועד".
נדמה שאין מנוס מפשרה מצד החרדים לגבי חוק הגיוס. האם פשרה היא מילה גסה לפחות בנוגע לאלה שאינם לומדים כאשר מדינת ישראל במלחמה?
"לגישתי זוהי לא פשרה, זהו צו השעה. התחבטתי רבות והתייעצתי המון (בין היתר עם חרדים) טרם גיבשתי את עמדתי בעניין גיוס החרדים אך המסקנה שלי היא שלאור העובדה שככל הנראה ישנם עשרות אחוזים מבין הרשומים כבני הישיבות לכאורה ושאינם מייצגים נאמנה את "תורתם אומנותם". מבחינתי, כל מי שלא לומד באמת חייב להתגייס ואני חושב שתמריצים חיוביים לצד סנקציות כלכליות ואפילו בדיקות  יסייעו במימוש היעד הלאומי הזה ולצורך הגעה לחקר האמת בדבר מס' הלומדים בפועל, לא יהיה מנוס בקיום בדיקות אובייקטיביות מעת לעת".
 
ישראל בבידוד בינלאומי ונדמה כי גם הידידה הגדולה מפנה את גבה. האם "עם לבדד ישכון" הוא המתכון הנכון לנצח במערכה?
"מדינות העולם משחר ההיסטוריה לא אהבו את היהודי החזק. אם היו 1200 נרצחים צרפתים או קנדים העולם כולו היה רועד. ארצות הברית של אמריקה יצאה למלחמה מעל לעשור על מנת לפרק את ארגון הטרור שרצח אלפים מאזרחיה. הציבור הישראלי מצפה למיטוט החמאס ולהחזרת כל החטופים לפני עצירת המלחמה. לעולם לא נחזור לשנות ה-40 בהם נטבחו ונרצחו מיליונים מבני עמנו ללא כל תגובה מצידנו. אנחנו מדינה ריבונית וחזקה שחובתה להגן על עצמה מול מרצחי הטרור".
החמאס שואב עידוד מההתפתחויות הבינלאומיות נגד ישראל ומציב תנאים שישראל לא תקבל. מה מדרישות חמאס לשיטתך אסור לקבל והם מבחינתך קו אדום?
"אסור לנו לעצור את הלחימה לפני שהחזרנו את כל החטופים ומוטטנו את החמאס. 
על השאר ניתן לדון וברור לי כי ישראל תשלם מחירים בתמורה לשחרור החטופים היקרים לנו מכל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה