משפט

הקבלנים בישראל מסתבכים: זו הפרשה החמורה שנחשפה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה עצרו הבוקר בעלים של אתר פסולת פיראטי בזמר ובעלים של תחנת מעבר מורשית ועיכבו קבלני ביצוע של תשתיות בחשד לעבירות זיוף, מרמה והלבנת הון במסגרת פרויקטים של חברות ממשלתיות וגרימת מפגעים סביבתיים חמורים
מערכת ice | 
מעצר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ניהלו חקירה סמויה עם גורמים נוספים בחשד לעבירות מרמה והלבנת הון של בעלי אתר פסולת, האחד חוקי השני פיראטי ושל בעלי חברת תשתיות בתחום הבנייה. מהחקירה עולה כי בעלים של אתרי פסולת במרכז הארץ, הפיקו מסמכים כוזבים בעבור קבלני התשתיות בהקשר לפינוי פסולת בפרויקטים של תשתיות לאומיות.
מהחקירה עולה כי הקבלנים הזוכים בפרויקטים של תשתיות לאומיות הובילו את הפסולת שנוצרה בפרויקטים לאתר פסולת פיראטי באמצעות קבלני פסולת, בעת שהיו מחויבים לפנות את הפסולת לאתרים מורשים שמוכרים ע"י המשרד להגנת הסביבה, עפ"י חוק וכמתחייב בחוזי ההתקשרות שלהם מול היזם נת"י.

החשודים פעלו בניגוד לחוק ורחוק מעיני רשויות המס, זייפו מסמכים בעשרות משלוחי פסולת מאתר הפרויקט וזאת במטרה לגרוף לכיסם כספים שהושגו במרמה ובניגוד לתנאי החוזה, כשהפסולת מוצאת דרכה לאתרים פיראטים הממוקמים בשטחי c, תוך גרימת נזק סביבתי חמור.
הבוקר החקירה הפכה גלויה עם מעצרם של 4 חשודים ועיכובם לחקירה של 5 חשודים נוספים. במהלך חיפושים בבתיהם ובמשרדים נתפס רכוש רב הכולל בין היתר רובה ציד, מחשבים, כסף במזומן, צ'יקים, מסמכים, רכבים ו-6 משאיות.
במהלך החיפוש באתר ההשלכה הפיראטי בזמר נצפתה השלכת פסולת בזמן אמת שעה שהכוחות בשטח. החשודים מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה