משפט

סוף לעוקץ על חשבונכם? זה המהלך שיפסיק את התופעה

נלחמים בתופעת ההונאה ועוקץ אזרחים ותיקים: משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא בקמפיין הסברה ייעודי לאזרחים הוותיקים להתמודדות עם תופעת תרגילי הונאה, עוקץ ועושק מבוגרים; את הקמפיין מובילה העיתונאית והמגישה רינה מצליח.
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג
לאחרונה פרסם משרד הרווחה כי מספר הדיווחים על מקרי הונאות ועוקץ ביחידות העירוניות שמפעיל המשרד לטיפול בהתעללות והזנחה של אזרחים ותיקים, זינק פי 2.5 בשנה האחרונה מ-49 מקרים בשנת 2022 ל-109 מקרים בשנת 2023.
כעת, משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא בקמפיין הסברה ייעודי אותו מובילה בהתנדבות העיתונאית והמגישה רינה מצליח, חברה במועצה הציבורית של עמותת 121 - 'מנוע לשינוי חברתי', עם סרטון הסברה של המשרד שנותן מידע חיוני פרקטי לאזרחים ותיקים ולקרוביהם כיצד להיזהר מניסיונות הונאה ועוקץ פיננסיים, תופעה שהתגברה בשנה האחרונה.

בסרטון שעלה לרשתות החברתיות של המשרד וצפוי להיות מוקרן במסכים של מרכזי יום, מחלקות רווחה וארגונים ומוסדות שבהם מבקרים האזרחים הוותיקים באופן תדיר, נותנת מצליח סקירה קצרה על התופעה, הכוללת דוגמאות ממשיות ושורה של עצות פרקטיות לאזרחים הוותיקים, כיצד להתגונן ולהימנע מחשיפה להונאות ועוקץ.
שר הרווחה יעקב מרגי: "תופעת הונאה ועושק אזרחים ותיקים, היא תופעה חמורה ובזויה ועלינו להוקיע ולהילחם בה בכל דרך. משרד הרווחה עושה כל שביכולתו על מנת לדאוג לכך שלכל האזרחים הוותיקים בישראל יהיו את הכלים להתגונן מפני תופעה זו. אני מודה מקרב לב לרינה מצליח על התגייסותה לנושא חשוב זה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוקץ
    דליה 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רינה מצליח עושה עבודה קודש בשביל הקשישים
    סגור