משפט

יו"ר ועד העובדים לשעבר נגד חברת סלקום: קידמו את הפרויקט כדי להדיחה?

מיה יניב הייתה ידועה בדעותיה החזקות, לא פעם היא התנגשה עם ההנהלה ועם המנכ"לים השונים. בדצמבר האחרון נראה כי המצב משתנה כאשר מכרה את מיזם מועדון הלוקחות והחלה לקדמו. כעת, תביעה חדשה שהגישה טוענת: מדובר היה במזימה על מנת להזיזה מתפקידה 
מערכת ice |  2
מיה יניב ועד סלקום (צילום חיים כהן, פלאש 90/ אריק מרמור)
מיה יניב שימשה כיו"ר ועד העובדים של סלקום עד סוף 2023, אלא שאז הציעה לה החברה הצעה שלא יכלה לסרב לה. על פי הסיכום של יניב עם חברת סלקום, היא הייתה צפויה להקים ולעמוד בראשו של מיזם היוצר מועדון לקוחות לחברה, רעיון שיניב הובילה וקידמה. בעקבות רכישת המיזם הזה נאלצה יניב להיפרד מתפקידה כיו"ר הועד. כעת, כשסלקום בחרה לעצור את המיזם, יניב טוענת שמדובר במזימה להזיזה מתפקיד יו"ר ועד העובדים.
על פי דיווח כלכליסט שפורסם היום (ראשון) יניב הגישה תביעה בדרישה לפיצויים. על-פי הדיווח, סכום הפיצויים שמבקשת יו"ר ועד העובדים לשעבר עומד על 25 מיליון שקלים. לדברי יניב ובא כוחה, לחברת סלקום מעולם לא הייתה כוונה לקדם את המיזם והשתמשה ברצון של יניב על מנת להזיזה מתפקיד היו"ר, תפקיד שבמסגרתו התנגשה לא אחת עם הנהלת החברה. 
מלבד קידום המיזם, בזמן כהונתה כיו"ר ועד העובדים, הייתה אחראית יניב לצירופם של עובדי חברת גולן טלקום אל הועד. בעבר התבטאה באופן חריף בנושאים שונים, לא רק בתוך החברה ולא רק כלפי דמויות פנימיות. כך למשל, כאשר שמחה רוטמן העלה הצעת חוק שעמדה לפגוע בוועדי העובדים אמרה יניב כי מדובר בהצעה מסוכנת. 
מראשיתו של המיזם הוא נתקל בקרקע לא יציבה. יומיים לאחר שסלקום ויניב הכריזו על יציאתו לדרך, נודע כי קרן ההשקעות פורטיסימו רכשה את חברת סלקום. יניב חששה כי מדובר בקיצו של הפרויקט, אבל להפתעתה המשיכה החברה לקדם את המיזם. למרות האופטימיות, לאחר חופשת הפסח זומנה יניב לשיחה ובה נתבשרה על ההחלטה לעצור את המיזם. לדבר עו"ד דינה של יניב, מדובר בהודעה שהפתיעה אותה מאוד ונבעה, לדעתה, מהרצון של הנהלת החברה למנוע ממנה לעמוד בתור יו"ר ועד העובדים ובמקביל למנוע ממנה לקדם את המיזם בחברה אחרת, ולהביא להצלחתה. 
מחברת סלקום לא נמסרה תגובה לדיווח כלכלסיט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עבדתי בסלקום כשהיית היור ועד עובדים - בושה!
    בר 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה גב לעובדים מול ההנהלה. גם כשהייתי צריך נציג של ועד איתי מול ההנהלה הנציג ברח באותו היום. קיצר מה שמגיע מגיע
    סגור
  • 1.
    איך הגעתם לכזה סכום פיצויים
    אזרח 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על תפקיד של יו''ר וועד שהוא בכלל תפקיד התנדבותי.... ואיפה ההסתדרות בכל העניין הזה
    סגור