משפט

צעירה ישראלית תבעה את האקס ב-3.5 מיליון שקל: "הבטיח לי ביטקוין"

צעירה בת 27 ניהלה לפני שנים קשר קצר ללא נישואים, במהלכו סיפרה כי בן זוגה הגה רעיון להקמת מיזם באיי סיישל, ולדבריה הבטיח שיכניס אותה לעסק והם התעשרו. לאחר מכן הם נפרדו, והאישה תבעה אותו. מנגד, הגבר טען: "היא גולדיגרית". מדוע השופט דחה את טענותיה, וכמה תשלם הצעירה עבור הוצאות המשפט?
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
תביעה שהגישה צעירה כבת 27 נגד בן זוגה לשעבר, עמו ניהלה קשר קצר ללא נישואים, נדחתה לאחרונה על ידי בית המשפט למשפחה בתל אביב. הצעירה דרשה לקבל מהגבר לא פחות מ-3.5 מיליון שקל. תביעתה נשענה על חזקת השיתוף ועל הטענה שהנתבע הבטיח לה מטבעות ביטקוין ואחוזים ממיזם שבבעלותו.
השופט ארז שני קבע שהשניים לא היו ידועים בציבור ואף לא נכרת ביניהם הסכם כלשהו. פרטי הפרשה, שפורסמו על ידי עו"ד מיכאל זילברברג באתר פסקדין, חשפו כי בתביעה שהוגשה לבית המשפט בספטמבר 2020 סיפרה התובעת שהיא והנתבע ניהלו זוגיות בת ארבע שנים, מתוכן כשנה וחצי תחת קורת גג אחת.
האישה סיפרה שבשלב מסוים הנתבע הצעיר הגה רעיון להקמת מיזם באיי סיישל. לטענתה הוא אמר לה שיכניס אותה לעסק ושהם יתעשרו. לדבריה, היא והנתבע היו בגדר ידועים בציבור ועל כן היא זכאית מכוח חזקת השיתוף ל-20% מאחזקות הנתבע בחברה ול-20% מרווחיו בה.
הצעירה סיפרה שבמהלך הזוגיות הבטיח לה הנתבע שיעניק לה 70 מטבעות ביטקוין בהנחה משמעותית עם דרישת תשלום עתידית, שבפועל כוסתה על ידה כששילמה על טיול משותף שערכו. לדברי הצעירה, עם פרידתם הנתבע "התהפך עליה" וטען שהיא "גולדיגרית". לטענתה היא מבינה שהוא שקרן, ובנסיבות אלה יש לפצות אותה. 
מנגד סיפר הנתבע שהוא והתובעת הכירו בגיל צעיר מאוד, 23 ו-21 בהתאמה, ויחסיהם היו רצופי מריבות ופרידות ולא יציבים, כך שאין לומר עליהם שהיו ידועים בציבור. כפועל יוצא לשיטתו, היא לא זכאית לאחזקותיו ורווחיו בחברה. יתרה מכך, לטענתו עסקת הביטקוין לא הוכחה ולכן יש לדחות את התביעה.
תחילה דחה השופט שני את טענת הצעירה לפיה הצדדים היו ידועים בציבור. "מגורים שלא על מי מנוחות משך תקופה קצרה אגב פרידות ואי שיתוף במאומה", הבהיר השופט, "אינם יוצרים את אותו קשר זוגי המאפשר הכרת השניים כידועים בציבור אשר קשרו גורלם זה בזו". בהעדר חזקת שיתוף החלה על הצדדים וללא הסכם בכתב המסדיר את זכויות הצעירה בחברה, תביעתה לאחוזים ורווחים ממנה נדחתה.
בתוך כך השופט דחה את ניסיון הצעירה לקשור בין הוצאות הטיול המשותף לבין התשלום על עסקת הביטקוין. לדבריו, יש לדחות את תביעת הביטקוין ולו בשל "כישלון תמורה" - כלומר, מפני שלא הוכח תשלום כלשהו מצדה עבור המטבעות הדיגיטליים. בנסיבות אלה תביעת המיליונים הסתיימה בחיוב הצעירה לשלם לגבר הוצאות משפט בסך 85 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה