משפט

טרגדיה בחדר הכושר בישראל: צעיר מת לאחר שהמשקולת התרסקה עליו

בן 23 אותר ללא רוח חיים בחדר כושר בקיבוץ מסילות. תושב הקיבוץ שהגיע בשעת בוקר להתאמן, גילה את המנוח. תחילה הקיבוץ ניסה להפיל את האשמה על המועצה האזורית, אלא שהשופט קבע כי הקיבוץ אשם: "בנסיבות שכאלה, התעלמות והעדר קביעה, ולפיה יכול היה וצריך לצפות תאונות"
מערכת ice | 
חדר כושר (צילום unsplash)
צעיר בן 23 אותר ללא רוח חיים בחדר כושר בקיבוץ מסילות, כאשר משקולת במשקל של 90 ק"ג נמצאה שרועה על צווארו. לאחר שאמו ואחיו תבעו את הקיבוץ, בית משפט השלום בראשון לציון קבע כי הקיבוץ יפצה את השניים ב-2.3 מיליון שקל. השופט דב גוטליב דחה את הטענה לפיה האשמה היא על המועצה האזרית, ולא על הקיבוץ.
בלב הפרשה, שדווחה באתר פסקדין, אירוע אשר התרחש בינואר 2020. תושב הקיבוץ שהגיע בשעת בוקר להתאמן בחדר הכושר הנמצא במרתף, גילה את המנוח שכוב על ספת לחיצה כשמשקולת מונחת על צווארו. הוא החל בפעולות החייאה, אך בהעדר קליטה סלולרית במקום הוא נאלץ להפסיק אותן והזעיק את מד"א, שקבע את מותו.
בתביעה שהגישו אימו ואחיו נטען שמותו נגרם בעקבות רשלנות והפרת חובה חקוקה של הקיבוץ. לעמדתם, חדר הכושר פעל בהפקרות משך עשרות שנים, ללא מדריך או טלפון למקרה חירום, ובהיעדר פיקוח על המתרחש בו. עוד נטען שהמתקנים היו ישנים ותוחזקו על ידי המתאמנים באופן חובבני.

מנגד טען הקיבוץ שחדר הכושר לא היה באחריותו, ושהמתאמנים בו לא נזקקו להדרכה או השגחה. צוין שהאירוע שבמהלכו מצא המנוח את מותו היה קיצוני ובלתי צפוי. לחלופין טען הקיבוץ כי יש להטיל את האחריות למותו על המועצה האזורית עמק המעיינות שבשטחה הוא מצוי. המועצה טענה בתגובה שמדובר בחדר כושר קטן מ-800 מ"ר שאינו נדרש ברישיון עסק, כך שאין שחר לעמדת הקיבוץ. חדר הכושר נבנה עוד בשנות ה-70 וכי במהלך השנים התאמנו בו אנשים רבים מהקיבוץ ומחוצה לו.
על פי הפרסום בפסקדין, נקבע שהאחריות לתאונה היא על הקיבוץ בלבד: "הקיבוץ התעלם מחדר הכושר אף שידע כי הוא פועל בתוך הקיבוץ במשך שנים רבות כמתקן קיבוצי לשימושם של חברי הקיבוץ ואחרים. בנסיבות שכאלה, התעלמות מפעילות חדר הכושר והעדר פיקוח עליו, מחייבת קביעה ולפיה הקיבוץ יכול היה וצריך היה לצפות תאונות בחדר הכושר, לרבות את התאונה מושא התביעה".
בסוגיית הנזק צוין בפסק הדין שחיי המנוח היו מלאים בהצלחות והישגים, והוא אף סייע רבות לאימו. בנסיבות אלה התקבלה דרישתה להעניק לה פיצוי נפרד עבור אובדן שירותי בן. בתמונה הכוללת נפסק לבני משפחת המנוח פיצוי של כ-1.9 מיליון שקל עבור נזקיהם השונים כגון הפסד שכר בשנים האבודות, קיצור תוחלת חיים והוצאות קבורה. זאת בתוספת הוצאות משפט ו-382 אלף שקל שכר טרחת עו"ד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה