משפט

רשות המסים בהלם: סוכן הביטוח הזה העלים 2.6 מיליון שקל

סוכן ביטוח ורואה החשבון שלו חשודים בניסיון להתחמק מתשלום מס בגין הכנסות של 2.6 מיליון שקל, בית משפט השלום בראשון לציון שחרר את השניים בתנאים מגבילים תמורת ערבות של 250 אלף שקל כל אחד וערבות צד ג' בסך 100 אלף שקל כל אחד
מערכת ice |  1
הונאה (צילום shutterstock)
תושב נתניה, העובד כסוכן ביטוח עצמאי, חשוד כי ניסה להתחמק מתשלום מס אמת בגין הכנסות בסך 2.6 מיליון שקל, על ידי כך שהקים חברה בע"מ על שמו ודיווח לרשות המסים כי שילם את הכסף לחברה בתמורה לשירותים שסיפקה עבורו. 
כך, על פי החשד, ניסה להקטין את חבות המס שלו על ידי הסבת הכנסותיו כעוסק מורשה, החייבות במס הכנסה שולי, לחברה שבבעלותו, המחויבת במס חברות בשיעור של 23%. סוכן הביטוח, אלכסנדר וליונסקי, נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים בשבוע שעבר. יחד עימו נעצר רואה החשבון שלו, רו"ח יבגני אננצ'נקו, בחשד שהיה מודע לפעולות שביצע לקוחו והיה מעורב בהן.

החשדות נגד השניים עלו לראשונה במסגרת ביקורת שערך משרד פקיד שומה נתניה. בעקבות החשדות שעלו בביקורת נפתחה חקירה בפקיד שומה חקירות מרכז. מהחקירה עלה כי החשוד הוציא את החשבוניות החשודות בדיעבד בגין שנת 2019 (שבה התקבלו ההכנסות שביקש להסית) למרות שהחברה הוקמה רק בשנת 2021. עוד התברר כי עבור חשבוניות אלו לא הועברה כל תמורה, לא בוצע חיוב ולא הייתה הוצאה.   
בית משפט השלום בראשון לציון שחרר את השניים בתנאים מגבילים תמורת ערבות של 250 אלף שקל כל אחד וערבות צד ג' בסך 100 אלף שקל כל אחד. כב' השופט גיל גבאי דחה את בקשתם לאיסור פרסום שמם אולם עיכב את ביצוע ההחלטה עד יום שישי ב-10:00 בבוקר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן לטפל בשורש הבעיה.כל הכבוד (ל"ת)
    עינת 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור