קריירה ולימודים

רשות המיסים בבשורה מרתיחה: קיבלתם מענקים? החזירו אותם עכשיו

רשות המסים דורשת מעסקים להחזיר מענקי מלחמה עודפים. כחצי מיליון תביעות למענקי סיוע הוגשו על ידי עסקים במהלך המלחמה, כאשר עשרות אלפים מהן עדיין בבירור. בשלב זה, רשות המסים מיידעת את העסקים על חובות כספיים שנוצרו עקב מענקים עודפים, אך טרם נוקטת בהליכי אכיפה לגבייתם. חובות אלה צפויים לצבור ריבית והצמדה
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום shutterstock)
תתכוננו לשלם. על פי פרסום בגלובס, במהלך החודשים האחרונים רשות המסים החלה בשליחה של מכתבי דרישה לעשרות עסקים בישראל שקיבלו מענקים כספיים עודפים במהלך מלחמת "חרבות ברזל", בבקשה להשיב את הכספים שקיבלו ביתר. המהלך הוא חלק מההתנהלות השוטפת של הרשות לאחר סיום הבדיקה של תביעות המענקים.
כחצי מיליון תביעות למענקי סיוע הוגשו על ידי עסקים במהלך המלחמה, כאשר עשרות אלפים מהן עדיין בבירור. בשלב זה, רשות המסים מיידעת את העסקים על חובות כספיים שנוצרו עקב מענקים עודפים, אך טרם נוקטת בהליכי אכיפה לגבייתם. עם זאת, חובות אלה צפויים לצבור ריבית והצמדה, ולכן חשוב שהעסקים יערכו לכך בהקדם.

בניגוד למשבר הקורונה, הפעם בוצע תהליך בדיקה ראשוני מקיף יותר של זכאות העסקים למענקים לפני הוצאתם. כתוצאה מכך, היקף המקרים בהם נדרש החזר כספים הוא מצומצם יחסית. עם זאת, עדיין ישנם מקרים בהם עסקים עשויים להפסיד את זכאותם למענק או לחלקו, למשל אם צמצמו את פעילותם עוד לפני המלחמה.
מתוך כ-530 אלף תביעות שהוגשו, כ-27 אלף נדחו וכ-434 אלף עסקים קיבלו תשלום סופי של מענק. עבור חלק מהתביעות הנותרות שולמו מקדמות בשיעור של עד 60%. סך הכל שולם לעסקים עד כה במסגרת מענקי המלחמה סכום של כ-13.3 מיליארד שקל.
מארגוני העסקים הובעה ביקורת על כך שרשות המסים דורשת החזר תשלומים לפני שסיימה להעניק את מלוא המענקים לכלל הזכאים.  עם זאת, לא נפוצו מחאות דוגמת אלו שהיו במשבר הקורונה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צפוי
    מורדוך 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרתי כבר בהתחלה שזה מה שרשות המסים תעשה .קודם אחרי העסקים עם הכסף הגדול היא תרדוף ואחר כך כשתסיים לסחוט את האזרחים האלו יעברו לאזרחות עם המעט כסף. איזה צפוי זה היה . להפקיר את האזרחים זה בסדר אבל לא את הכסף שלהם.
    סגור
  • 1.
    יש לי דגל ישראל במרספת
    עמית 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכתוב עליו בטוש שחור שאני מחזיר את המענק שקיבלתי.
    סגור