משפט

רשות המסים חושפת: אלו בעלי העסקים שהעלימו הכנסות על חשבונכם

במסגרת ביקורות ניהול ספרים בחיפה נבדקו כ-100 בתי עסק: ב- 10 מתוך 11 מכוני שטיפת רכב נמצאו ליקויים. כמה כסף העלימו?
מערכת ice |  1
רשות המיסים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
יחידת ניהול ספרים ארצית ברשות המסים ערכה לאחרונה מבצעי ביקורת בחיפה והסביבה. במסגרת הביקורות, שנערכו באזור חיפה, טירת הכרמל, נשר, קריית אתא, דליית אל כרמל, ועוספיא, נבדקו סה"כ 97 בתי עסק מענפי המסחר ומתן השירותים, ונמצאו ליקויים בניהול הספרים ב-29 מהם. עוד נמצא שבתחום שטיפות הרכב ב 10 מתוך 11 עסקים שנבדקו נמצא כי לא נרשמו כל ההכנסות.
בביקורת אצל עורך דין מחיפה לדוגמא, נמצא כי לא תועדו תקבולים בסכום של 313,000 שקל. ביקורת אצל קוסמטיקאית בעיר מצאה כי היא לא תיעדה תשלומים בסכום של אלפי שקלים, וביקורת אצל עוסקת בבניית ציפורניים מצאה כי גם היא לא תיעדה תקבולים בספרי העסק במאות שקלים. ביקורת אחרת אצל גנן המבצע עבודות גינון בעיר חיפה העלתה כי לעוסק אין תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים כלל. כשנשאל מדוע ענה: "לא ידעתי שצריך לפתוח תיק עבור עבודות מזדמנות".
מהיחידה הארצית לניהול ספרים נמסר כי היא "תמשיך לפעול באופן שוטף ובמבצעים כגון זה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד ההון השחור ומעלימי מס. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה העלימו חבר הכנסת והשרים
    הרץ מרשלץ 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אחד 20 דירות רשומות על כל המשפחה שותפויות בעסקים שלא רשומים ועוד ועוד
    סגור