רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: הרכבת הקלה מחיפה יוצאת לדרך
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חתם היום על הסכם ההקמה של הרכבת הקלה שתקשר בין חיפה לנצרת, "נופית", וצפויה לשרת מדי יום כ-100 אלף איש
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל, חתמו היום (יום ה') עם זכיין הרכבת הקלה "נופית" על הסכם להקמה והפעלה של הרכבת הקלה, המחברת בין חיפה לנוף הגליל ונצרת.
הרכבת הקלה "נופית", היא אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית הגדולים ביותר בישראל המקודמים בימים אלה. הרכבת הקלה תחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני, מחיפה ועד נוף הגליל ונצרת, ותשמש כמנוע צמיחה תחבורתי, כלכלי וחברתי לכל אזור הצפון. הרכבת תחזק את הפריפריה הצפונית בישראל ותחבר אותה למרכז הארץ.
במעמד החתימה שהתקיים היום במשרדי חברת חוצה ישראל, השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,תא"ל (במיל') מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, יו"ר דירקטוריון חוצה ישראל, רוני מילוא, מנכ״ל חוצה ישראל, דן שנבך, מנכ״ל קבוצת אלקטרה, איתמר דויטשר, מנכ"ל אלסטום ישראל, ערן כהן, מנכ"ל זכיינות מנרב וסמנכ״ל קבוצת מנרב, רונן שפר, סמנכ״ל רק״ל, איציק אורון, מנהל מינהל תשתיות מהנדס אבנר פלור, נציגי משרד התחבורה,יועצי החברה ועובדי החברה.
פרויקט הרכבת הקלה "נופית" מצוי כיום בשלבי ביצוע של עבודות ההקמה והתשתיות. הפרויקט יבוצע באמצעות שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי והציבורי (PPP), בדומה לפרויקטים מוצלחים כמו כביש 6, מנהרות הכרמל, הרכבת הקלה בירושלים ועוד. החברה המבצעת את המיזם מורכבת מחברות אלסטום, אלקטרה ומנרב.
הזכיין יהיה אמון על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חישמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם האחזקה והדיור (דיפו) ומרכז הבקרה. בנוסף לכך הזכיין יהיה אחראי על רכש הקרונות והציוד ועל הפעלה ואחזקה של הקו לתקופה של כ-25 שנה. העבודות צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה ויימשכו כארבע שנים.
ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נמסר כי הפרויקט נועד לספק מענה לגידול הצפוי בהיקף האוכלוסיה ובצרכי התעסוקה במטרופולין הצפוני. עד שנת 2040, צפויה אוכלוסיית הגוש העירוני נצרת לגדול בכ-40%, ובשפרעם וקריית אתא בכ-70%. התעסוקה באזור זה צפוייה לגדול בתקופה זאת ב-60%.
'נופית' היא אמצעי תחבורה מתקדם וידידותי לסביבה, שיופעל באמצעות טכנולוגיה חדשנית וירוקה ותאפשר לראשונה בישראל נסיעה רצופה בתחבורה ציבורית, במקטעים עירוניים ובינעירוניים, ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה.
אורך קו הרכבת הקלה 'נופית' הוא כ-40 קילומטרים והוא יכלול כ-20 תחנות, מסופי תחבורה ציבורית וחניוני "חנה וסע", מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-30 רכבות בתדירות מקסימלית של 4 דקות, ובמהירות נסיעה של עד 100 קמ"ש בקטעים הבינעירוניים. ברכבת צפויים לנסוע כ-100 אלף איש ביום.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "היום אנו מציינים שלב חשוב במימוש המגה-פרויקט של הרכבת הקלה 'נופית', שתחבר את נוף הגליל, נצרת ויישובי הגליל למטרופולין חיפה. החתימה על הסכם ההקמה וההפעלה עם הקבוצה הזוכה במכרז היא רגע חשוב ומשמעותי עבור כל תושבי ישראל ובשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי. הרכבת הקלה תתרום למימוש החזון התחברתי שאני מובילה, של חיבוריות וקישוריות בכל מקום ולכל יעד. בנוסף, זאת הבעת אמון מרשימה בחוסנו, ביציבותו ובעתידו של המשק הישראלי. אני מברכת את הקבוצה הזוכה ומבטיחה לסייע בכל דרך כדי שהפרויקט החשוב הזה יושלם בהקדם ויביא לשינוי משמעותי לכל אזור הצפון".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מעמד החתימה על הסכם ההקמה וההפעלה של הרכבת הקלה מציין את סיומו של תהליך מקצועי מעמיק וקפדני שהביא לבחירת הקבוצה המתאימה ביותר לביצוע הפרויקט, ואת תחילתו של תהליך ההקמה. זהו יום היסטורי עבור תושבי הצפון ועבור כל תושבי ישראל, ואני בטוח כי הקבוצה הזוכה תעמוד ביעדים ובלוחות הזמנים. משרד התחבורה מחויב להצלחת הפרויקט ויסיר כל מכשול שעלול לעמוד בדרכו, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות לאורך התוואי ועם משרדי הממשלה השונים. פרויקט הרכבת הקלה ׳נופית׳ ישנה את המציאות עבור תושבי הצפון, באמצעות חיבור גושי ההתיישבות במטרופולין הצפוני – גוש חיפה-הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת, ויצירת רצף תחבורתי מהיר, זמין ונגיש לכל חלקי הארץ".
עוד ב-
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "חתימת ההסכם היום היא שלב נוסף בדרך להשלמת הפרויקט הלאומי הרכבת הקלה ׳נופית׳, שביצועו כבר החל. לפרויקט חשיבות אדירה לחוסן הכלכלי של מדינת ישראל והוא יהווה מנוע צמיחה משמעותי למשק בכלל ולצפון בפרט. הפרויקט יחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני מחיפה ועד נוף הגליל ונצרת. חוצה ישראל תמשיך להוביל פרויקטים תחבורתיים מתקדמים ומורכבים, בפריסה ארצית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(20):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
18.מהמם! :) (ל"ת)טלי 05/2024/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.מכל הכתבה לא הבנו מתי תפעל רכבת נופית ?חיים ר 05/2024/20הגב לתגובה זו0 0כל כך הרבהמילים וופרסום ו "קנית כבוד" יחצני אבל למה לא לציין מתי הרכב הזאת תשרת את הציבור ?סגור
-
16.רכבת לערב ים בלבדממש שטויות 05/2024/20הגב לתגובה זו0 0אין 100 אלף איש שנוסעים מחיפה לנצרת בחודש אם לא סוםרים ערבים.. נה יש לחיפאי לחפש בנצרת? רק בית משםט נמצא שם ולחיפה יש כזה משלהסגור
-
15.ומה עם נשר?חן 05/2024/19הגב לתגובה זו1 0התחבורה לא טובה ברמות יצחק בנשר.סגור
-
14.שמתם לב שהכותב מדגיש, לא פעם, “מירי רגב תא"ל במיל.? (ל"ת)ערוץ 14? 05/2024/19הגב לתגובה זו0 1סגור
- טען עוד
-
הכתב שכח להודות למי שדאג לקידומהסיבוני טוקסיקולוגי 05/2024/26הגב לתגובה זו0 0הוא שכח לזקוף לזכותו של מופז את קידומהסגור
-
13.בוזנורית 05/2024/18הגב לתגובה זו2 1מאד חשוב לתוכן הכתבה לציין שהגרב היתה תא"ל! לא הוסיף לה כבוד. בדיוק להיפך!סגור
-
12.מה עם כביש מחבר בין אז"ת בר לב ל 70? (ל"ת)סי.ג.ר 05/2024/18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
11.חלמאים.סי.ג.ר 05/2024/18הגב לתגובה זו1 1מילים כמו חול ואין מה לאכול, בינתיים מפרקים ומשנים תוואי כביש חדשים יחסית ושוב ללא הכנה לשינוי קרוב. דואגים לעבודה והכנסות לחברות (ואולי גם לעצמם על הדרך) על חשבון הציבור.סגור
-
10.בית חולים אוניברסיטה ורכבתבלה בלה 05/2024/17הגב לתגובה זו5 1כמה הבטחות...וכמה מעט עובדות, עד מתי ??סגור
-
9.למה אין רכבת קלה בראש העין החדשה??? (ל"ת)אלון 05/2024/17הגב לתגובה זו3 1סגור
-
הרכבת הקלהאתי 05/2024/19הגב לתגובה זו1 0מה עם רכבת מחיפה לקריית שמונה הגיע הזמןסגור
-
8.רכבת קלהסולומון 05/2024/17הגב לתגובה זו3 0בכיה לדורות!!!!! משרד התחבורה רצו "לסלול" מסילת רכבת שתקושר לכל הארץ.משרד האוצר התנגד(יקר) כנ"ל לגבי הרכבת הקלה" תל אביב דרך רמת גן לדרום פתח תקווה. היתה צריכה להיות רכבת תחתית.דוגמה קיימת ה"תחתית"שהפכה לעילית/עיטית בבת ים ולא נוסעים בא. בקיצור" בכיה לדורות"סגור
-
7.עוד כתבת תדמית של מירי ספרי ליתושבת נוף הגליל 05/2024/17הגב לתגובה זו6 1על הקו הזה עובדים מתחילת הקורונה. אם אתם כבר עורכים כתבה הייתם בודקים ברצינות על מה מדובר בסכומים ותקציבים וכמה נזילות היו על התקציב בדרך לבנייה. שימו לב שהחזה כולל גם בנייה וגם הפעלה בינתיים אוליגרכים בנו חברות שהשתלטו על כל המרחב של מרכז נוף הגליל לפרויקטים של פינוי בינוי שכונות או במילים אחרות הלאמת שטחים לבניית מגדלים אלא שאף אחד לא לקח על עצמו הרחבת תשתיות. לא למדו שום פרק בתכנון עירוני במשרד התחבורה ועיריית נצרת. רק מחטפי מכרז ואחוזים הם מכירים לתחשיבים שלהם.סגור
-
6.פתרו את בעיית הפקקים?מלגריט 05/2024/17הגב לתגובה זו3 1במקום לטפל בבעיות שכבר יש, מוסיפים עוד כלי רכב. מה השטות הזאת? אוטובוס לא מגיע לנצרת?סגור
-
5.להמשיך לטבריהישראלי 05/2024/17הגב לתגובה זו2 1צריך לחבר את טבריה לקוו נופית וזה יהיה מושלם ולחבר את אילת למרכז הארץסגור
-
4.למה לא מחברים את שאר הערים באיסור הצפון?יובל סמו 05/2024/17הגב לתגובה זו1 1כל הכבוד אבל למה לעשות חצי עבודה? יש עוד ערים גם בצפון וגם בדרום שזקוקים לזה.סגור
-
3.יש מספיק ערביםישראלי 05/2024/17הגב לתגובה זו5 6בחיפה , עכשיו יגיעו עוד מנצרת ...שלא נדע !!סגור
-
2.21 05/2024/17הגב לתגובה זו1 0מתי?סגור
-
1.קו ישירמיכאל 05/2024/16הגב לתגובה זו2 1מה עם אוטובוס ישיר מאשדוד לחיפהסגור