משפט

סוף לפרשת ההונאה של העשור: איש העסקים המפורסם יצא זכאי

מייק לינץ', שכונה "ביל גייטס הבריטי", זוכה מאישומים פליליים בעקבות החלטת חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו. בלב הפרשה: חשד להונאה של חברת HP, ששילמה מחיר עתק על רכישת חברת התוכנה אוטונומי שהייתה בבעלות לינץ'. בכי נשמע בבית המשפט במעמד הקראת פסק הדין, לאחר 13 שנה של הסתבכויות
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מי שכונה בעבר "ביל גייטס הבריטי", איש העסקים מייק לינץ', זוכה מכל אישום פלילי, בתום אחת מפרשות ההונאה שהסעירו את עמק הסיליקון במהלך יותר מעשור. על פי פרסום סוכנות הידיעות בלומברג, לינץ' הונה את חברת HP על מנת שתשלם מחיר מופרז כאשר רכשה את חברת התוכנה אוטונומי שהייתה בבעלותו. 
על פסק הדין החליט ביום חמישי חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו, לאחר שלינץ' טען כי הפכו אותו לשעיר לעזאזל של הרכישה הכושלת של אוטונומי על ידי HP. על פי הדיווח, לינץ' נראה מנגב דמעות מעיניו לאחר הקראת פסק הדין, וכמה אנשים באולם בית המשפט נשמעו בוכים. לינץ' סירב להתייחס לפסק הדין.
 
פסק הדין, שהתקבל בתום יומיים של דיונים, בא בסופו של משפט שנמשך כשלושה חודשים ושבו הופיעו עשרות עדים, בהם לינץ' עצמו. הוא הואשם בקשירת קשר יחד עם סטיבן צ'מברליין, לשעבר סמנכ"ל הכספים של אוטונומי, שאף הוא עמד לדין וזוכה על ידי חבר המושבעים.
על פי הפרסום בדה מרקר, התביעה טענה כי אוטונומי ביצעה מספר מניפולציות כדי ליצור רושם שהצמיחה בהכנסותיה גבוהה מכפי שהייתה בפועל, כמו תיארוך לאחור של חוזים, מצגי שווא של מסירת מוצרים ותשלומים מופרזים על שירותים לא חיוניים כדי שספקים ירכשו בתמורה מוצרים של החברה.
לינץ', אשר שימש יועץ לשני ראשי ממשלות בריטיים, הואשם בכך ששילשל לכיסו יותר מ-800 מיליון דולר כאשר היולט פקארד רכשה את אוטונומי, שהייתה אז חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בבריטניה. על דוכן העדים, לינץ' טען כי לא היה מודע לחלק מהעבירות שיוחסו לו. הוא אמר כי האציל סמכויות לכפופים לו לקבלת החלטות מפתח, והכחיש את האישומים האחרים נגדו.
לינץ' טען כי מחיקת הערך בסך 8.8 מיליארד דולר שרשמה היולט פקארד שנה לאחר הרכישה הייתה למעשה באשמתה של ענקית עמק הסיליקון עצמה. השופט המחוזי צ'רלס ברייר ביטל בשבוע שעבר את סעיף האישום החמור ביותר נגד לינץ', הונאת ניירות הערך, שנשא עונש מרבי של 25 שנות מאסר, נכתב בדה מרקר.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה