משפט

מתקן הכליאה שדה תימן יסגר? בג"צ בדרך להכרעה מטלטלת

מחר תעלה לדיון העתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח עם שורת ארגוני זכויות אדם. הרקע: עדויות על הנעשה במתקן הכליאה, שלדבריהם חושפות "מציאות בלתי נתפסת, מכות והתעללויות". הפונים מבקשים להבטיח לעצורים תנאי כליאה הולמים שיעמדו בחובות של ישראל ביחס לעצורים לפי הדין הבינלאומי
מערכת ice |  1
דיון בנושא סגירת מתקן הכליאה שדה תימן-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוטיוב/ CNN)
בג"צ ידון מחר (רביעי) בשעה 9:00 בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח יחד עם שורה של ארגוני זכויות אדם בדרישה להפסיק להחזיק עצורים במחנה שדה תימן ולסגור את מתקן הכליאה. בעתירה נטען כי "הפגיעות הקשות בזכויות העצורים הופכות את שלילת החירות במקום לבלתי חוקתית, ואינן מאפשרות להמשיך ולהחזיק עצורים במתקן".
לדברי האגודה, ​עדויות על הנעשה במתקן, שחלקן פורסמו גם ברשת הטלוויזיה CNN, חשפו מציאות "בלתי נתפסת" של ניתוחים שבוצעו ללא הרדמה, החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהובילו לכריתת איברים, כיסוי העיניים כל הזמן – גם בזמן מתן טיפול רפואי, מכות והתעללויות.
על פי החוק, ההכרזה על שדה תימן כ"מקום מעצר" בהתאם לחוק הלב"חים (לוחמים בלתי חוקיים) מותנית באפשרות להבטיח לעצורים במקום תנאי כליאה הולמים שלא יפגעו בכבודם ובבריאותם ויעמדו בחובות של ישראל ביחס לעצורים לפי הדין הישראלי והדין הבינלאומי.
מחנה שדה תימן מופעל על ידי צה"ל כמתקן לכליאת חשודים מאז תחילת המלחמה, ועל פי טענת התנועה מוחזקים בו כאלף עצורים במתקנים דמויי מכלאות, ללא מיטות או כל ציוד אחר. השופטת דפנה ברק ארז קבעה דיון דחוף בעתירה, שיתקיים ב-5 ביוני בפני ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן והשופט עופר גרוסקופף..
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמשיכו לרחם על אכזרים...
    דודי 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שגלי בהרב מיארה תדאג להם לויטמינים ולפירות. כל מקבלי ההחלטות בסגנון הזה לא ראויים לכל אלו שנפלו כדי להגן עליהם. כבר ראינו את כל קיבוצי השמאל שדאגו לערבים ואת אלו מהקיבוצים שלקחו אותם לבתי חולים בישראל ואחר כך נשחטו על ידי משתפי הפעולה מבין אלו שהצילו.....
    סגור