משפט

יוסי כהן איים על התובעת בבית הדין בהאג? "טקטיקות מתועבות"

הגרדיאן הבריטי כי ראש המוסד לשעבר פעל באישור "דרג בכיר", ולאורך סדרת מפגשים חשאיים ניסה לשכנע את פאטו בנסודה לסגור את החקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה. המאמצים עלולים להוות עבירה לפי סעיף 70 לאמנת רומא. דובר משרד ראש הממשלה: "האשמות שקריות וחסרות בסיס"
מערכת ice | 
יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר (צילום פלאש 90)
הגרדיאן הבריטי מדווח הבוקר (שלישי) כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איים על התובעת הקודמת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בסדרת מפגשים חשאיים שבהם ניסה לשכנע אותה לסגור את חקירתה בחשד לפשעי מלחמה. לפי בכיר ישראלי, שצוטט על ידי הגרדיאן, כהן פעל באישור "הדרג הבכיר" ומעשיו הוצדקו על בסיס האיום הנשקף לבכירים בצה"ל.
 
לפי הדיווח, המגעים הסודיים בין כהן לבין התובעת דאז, פאטו בנסודה, התקיימו בשנים שקדמו להחלטתה לפתוח בחקירה רשמית בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בשטחים הפלסטיניים. אדם שתודרך על פעולותיו של כהן אמר כי הוא השתמש ב"טקטיקות מתועבות" נגד בנסודה כחלק מניסיון לכאורה להפחיד אותה ולהשפיע עליה.
 
הם השוו את התנהגותו ל"הטרדה". לפי שני מקורות בעלי ידע ישיר על המצב, המוסד גם גילה עניין רב בבני משפחתה של בנסודה והשיג תמלילי הקלטות סודיות של בעלה. גורמים ישראליים רשמיים ניסו אז להשתמש בחומר כדי להכפיש את התובעת. לדברי מומחים משפטיים ובכירים לשעבר בבית הדין הפלילי הבינלאומי, מאמצי המוסד לאיים או להפעיל לחץ על בנסודה עלולים להוות עבירה לפי סעיף 70 לאמנת רומא.
דובר משרד ראש הממשלה מסר לגרדיאן בתגובה: "השאלות המועברות אלינו גדושות בהאשמות שקריות וחסרות בסיס רבות שנועדו לפגוע במדינת ישראל".
כהן לא הגיב לפנייה לתגובה, ובנסודה ביקשה שלא להגיב.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה