משפט

עוקץ הצוואות נחשף: כך נגנבו מזקנים סכומי עתק

להב 433 סיימה את חקירתה בפרשת זיוף צוואות של עריריים תושבי גוש דן שהלכו לעולמם, על ידי כנופייה של עבריינים, ביניהם 2 עורכי דין, אשר השתלטו באופן שיטתי ומספר רב של פעמים על עיזבונם כספם ורכושם של הקשישים שנפטרו בלא שהותירו שארי בשר. הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש כתבי אישום נגד ארבעה מהם
מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 החלה בחקירה הסמויה לפני מספר חודשים, בעקבות פנייה של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, אשר נציגיו העבירו ליאח"ה מידע בנוגע לתופעה של זיוף צוואות של קשישים עריריים שנפטרו, מתוך כוונה של העבריינים באמצעות זיוף ומרמה, להשתלט על רכושם וכספם של המנוחים. 
בחקירה הסמויה עלה כי החשודים איתרו באופן שיטתי קשישים עריריים, אשר הלכו לעולמם זמן לא רב לפני כן, זייפו את צוואותיהם, הציגו מצג כאילו הם אשר יועדו להיות היורשים החוקיים של הקשישים, ובסיוע של עורכי דין, פעלו מול רשויות המדינה על מנת להשתלט במרמה על הכספים ועל הרכוש של המתים.

החקירה לוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. היקף העבירות מוערך בעשרות מיליוני שקל.ם בתחילת החודש, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו 10 חשודים, ביניהם 2 עורכי דין ושוהה בלתי חוקי מעזה. 
היום הוגשה הצהרת תובע נגד 4 מהחשודים, בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ומעצרם הוארך עד מחר (שני). החקירה בעניינם של יתר החשודים נמשכת עד למיצוי החקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה