משפט

איפה המשקפיים של ראש הממשלה? לא תאמינו מי גנב את הפריט ההיסטורי

המשקפיים של דוד בן גוריון נעלמו מצריף ביתו באתר המורשת שבשדה הבוקר. לאחר חקירה, מצאה המשטרה את המשקפיים מוחבאים באדמה בתוך בסיס צבאי בדרום הארץ. החשוד נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים
מערכת ice | 
המשקפיים של בן גוריון (צילום דוברות המשטרה)
שוטרי תחנת דימונה נקראו להשיב אבדה משונה. משקפיי הראיה של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון ז"ל, נגנבו מתוך צריף ביתו בקיבוץ שדה בוקר. בזכות פעילות משטרת ישראל הם אותרו והוחזרו למקומם ההיסטורי, כך פורסם היום (ראשון) בהודעה לתקשורת. 
אתר מורשת בן גוריון דיווח כי המשקפיים של ראש הממשלה הראשון נעלמו. מרגע קבלת הדיווח הורה מפקד התחנה, סנ"צ משה שטרית, לפעול באופן מידי על מנת להשיב את הפריט שהוא בעל ערך היסטורי ולאומי. חוקרי המשטרה החלו במבצע איסוף ראיות וממצאים והצליחו לאתר את הגנב.
על פי החשד הגנב הוא חייל בשירות סדיר. ככל הנראה, במהלך סיור באתר בסוף השבוע גנב החייל את משקפיו של בן גוריון. בשיתוף פעולה עם המשטרה הצבאית נעשה חיפוש בבסיס צבאי בדרום. במהלך החיפוש איתרו השוטרים את המשקפיים שהוחבאו בחצר בסמוך לבניין מגורי חיילים. צפו בתיעוד החיפוש והמציאה של המשקפיים ההיסטוריים. 
 

צילום: דוברות המשטרה


החייל נעצר ונחקר בתחנת משטרת דימונה. לאחר סיום החקירה שוחרר לחלופת מעצר בתנאים מגבילים. המשקפיים, בינתיים, חזרו למיקומם המסורתי - שולחן העבודה של דוד בן גוריון בצריף מגוריו שנמצא באתר מורשת בן גוריון בשדה בוקר. לאחרונה פורסמו תיעודי ארכיון נדירים של ראש הממשלה הראשון, והם זמינים בפודקאסט מיוחד.

תגובות גיל שניידר, מנהלת צריף בן-גוריון: "מדובר באירוע חריג ומצער. מעל 100,000 איש מבקרים מידי שנה בצריף בן-גוריון שנותר כשהיה מיום פטירתו של דוד בן-גוריון. המבקרים מכבדים, שומרים ובעיקר לומדים על מורשתו של בן-גוריון. אנו מודים לתחנת משטרת דימונה על עבודה מהירה ויעילה בהשבת הפריט. הקהל הישראלי הוא קהל נהדר שיודע לכבד, להתעניין ולשאול שאלות חכמות, אנחנו נהנים מאוד לארח את הקהל בקבוצות וכמובן את היחידים והמשפחות וקוראים לאזרחי ישראל להמשיך לבוא ולבקר במקום המיוחד הזה ולהתרשם מחייו, פועלו ומורשתו של בן-גוריון".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה