טלוויזיה

בן גוריון בתיעודי אודיו נדירים: כאן משיקים פודקאסט חדש

כאן הסכתים משיקים ביום העצמאות פודקאסט חדש שיעסוק בדוד בן גוריון דרך קטעי ארכיון ייחודיים בקולם של האנשים המקורבים לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל
שירה יום טוב | 
דוד בן גוריון (צילום לע"מ)
כאן הסכתים משיקים לרגל יום העצמאות פודקאסט חדש, "בין הסלילים" בו האנשים הקרובים לראש הממשלה הראשון מספרים על דמותו באמצעות קולות נדירים מהארכיון, ובן גוריון, המשוחק על ידי השחקן אלון נוימן מנהל דיאלוג עם הקולות השונים.
הפרקים המיוחדים בהפקת "כאן הסכתים" יעלו בבוקר יום העצמאות (14.5) וישודרו גם ב"כאן תרבות" באותו יום ב-11:00. לאורך השנים יצאו אינספור ביוגרפיות על בן גוריון, שחשפו את משנתו וההיסטוריה הענפה שלו שכרוכה בהקמת המדינה.
באודיו-ביוגרפיה החדשה, בהפקת המכון למורשת בן-גוריון וחברת audio drama ובשיתוף כאן, מתקבלת לראשונה חוויה אחרת, כשדמותו של בן גוריון מסופרת בקולות נדירים מהארכיון של האנשים הקרובים אליו ביותר בנקודות קריטיות של חייו. בין קולותיהם, יוכלו המאזינים לשמוע גם את דבריו של בן-גוריון, שמשוחק על ידי השחקן אלון נוימן, ובעצם יקיים מעין דיאלוג עם הקולות השונים.
האודיו-ביוגרפיה מבוססת על סדרה של כ-200 ראיונות שנערכו על ידי המכון למורשת בן-גוריון לאחר מותו של הזקן, עם אלו שהכירו אותו מקרוב – משפחה, חברים, קולגות ועובדים, בני ברית וגם יריבים פוליטיים. כל פרק בסדרה יתמקד בנושא אחר, וביחד הם ירכיבו תמונה של בן-גוריון באופן שטרם צויר בעבר. זו היכרות אינטימית מהסוג שלא הוכר עד היום.
ההסכת החדש כולל 9 פרקים שיעסקו בזוויות שונות, אישיות ולאומיות בחייו של בן גוריון: יחסו לזקנה, ימי נעוריו ומשפחתו, יחסי העבודה שקיים עם עובדיו, עם קולגות וגם עם יריביו ויחסו המיוחד לצה"ל.ביום העצמאות יעלו בכאן הסכתים וישודרו בכאן תרבות הפרקים שעוסקים ביחס של בן גוריון ליהדות - לרבות אמונה באלוהים, התנ״ך וחשיבותו, והסכם הסטטוס קוו שמלווה אותנו עד היום - וביחסו של בן גוריון לגוף ונפש. הסדרה מאירה באור חדש את דמותו של בן-גוריון, ודרכה אולי גם את דמותנו שלנו כחברה.
איתן דוניץ, מנכ"ל המכון למורשת בן גוריון: "זהו אחד הפרויקטים החשובים והמעניינים שיצא לנו לעבוד עליהם בשנים האחרונות. זה נדיר ומרגש לחשוף ראיונות קוליים ממרתפי הארכיון, כאלה שהוקלטו ממש בסמוך למותו של "הזקן" ושלא הושמעו עד היום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה