משפט

הילדים שלכם עובדים בחופש? מעכשיו יוכלו להישאר עד 01:00

ועדת העבודה והרווחה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק המאפשרת להעסיק בני נוער בגילאים 16 עד 18 בתקופות של חופשות רשמיות מהלימודים עד אחרי חצות. התנאי: הסעת הקטין לביתו עד חצי שעה מסיום העבודה. משרד העבודה: נגביר את האכיפה והפיקוח
מערכת ice | 
תלמידים (צילום shutterstock)
על רקע מלחמת חרבות ברזל ותחילתו של החופש הגדול שמתקרב בצעדים גדולים אישרה היום (רביעי) ועדת העבודה והרווחה בכנסת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק אשר מבקשת לאפשר לבתי עסק להעסיק בני נוער בגילאים 16 עד 18 בתקופות של חופשות רשמיות מהלימודים עד השעה 01:00.
הצעת חוק זו מאפשרת עבודה של בני נוער עד שעה מאוחרת יותר בתנאי שהמעסיק או מי מטעמו יסיעו את הקטין הביתה תוך חצי שעה מסיום העבודה. כל זאת בהנחה שיסיים את עבודתו לאחר השעה 23:00. מלחמת חרבות ברזל כבר אפשרה קיום של מצב זה וכעת הוועדה מבקשת לעגן זאת באופן קבוע בחוק. הפרה של תנאי זה חושפת את המעסיק בפני סנקציות מנהלתיות בגובה של כ-40 אלף שקלים וכן הליכים פליליים. 
בהמשך להצעה, עו"ד נועם וילדר מהמועצה לשלום הילד הביעה דאגה בכל הנודע לאכיפת החוק בשטח, זאת מפאת מיעוט פקחים ומשאבים. בתגובה משרד העבודה מסר כי יגביר את האכיפה על מנת להגן על בני הנוער שלעיתים במצבים כאלה מתקשים להגן על עצמם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה