משפט

יינות ביתן בפיצויי ענק: זו הסיבה שתשלם 12 מיליון שקל ללקוחות

רשת יינות ביתן הגיעה להסכם פשרה במסגרתה היא תשלם כ-12 מיליון שקל ללקוחותיה שישולמו במגוון דרכים, בין היתר באמצעות מתן הנחות ותרומה למשפחות נזקקות. בתביעה נטען כי הרשת גבתה חיובים כוזבים מלקוחות אשר הזמינו מוצרים באונליין
מערכת ice | 
יינות ביתן (צילום יחצ)
במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד יינות ביתן ב-2016, נטען כי הרשת גבתה חיובים "נוספים" באופן שיטתי מהלקוחות אשר הזמינו מוצרים באונליין. חלק מהדרכים היו חיוב בגין מוצרים שלא הוזמנו, חיוב של מוצרים אשר סופקו במשקל העולה על המשקל שהוזמן ועוד. בסופו של דבר, נפסק כי ביתן יפצו את הלקוחות ב-12 מיליון שקל.
אחת הטענות שנטענו מצידה של רשת הסופרים, היא שמדובר בתקלות נקודתיות שאינה מייצגות את מדיניות החברה, ושהיא זכאית להגנות מטעם תקנון השירות שלה. בהמשך, הצדדים פנו להליך גישור והושגה פשרה בנושא הכוללת תשלום של סכום מצטבר בגובה 12 מיליון שקל שישולם בחלקים: 5 מיליון שקל יוחזרו באמצעות הנחות בדמי משלוח באונליין, סכום דומה יוחזר באמצעות הנחה של 10% על מוצרים שתבחר הרשת, והשאר ייתרמו לאוכלוסיות נזקקות. כמו כן, התובע הייצוגי יקבל סכום של מעט יותר מחצי מיליון שקל.
מטעם החברה נמסר בתגובה: "מדובר בהליך משפטי שהוגש בשנת 2016, ולאחר גישור ממושך הצדדים הגיעו לידי הסדר פשרה, שכעת מוגש לאישורו של בית המשפט. ההסדר טרם אושר על ידי ביהמ"ש".
עו"ד חגי קלעי, מבאי כוחו של התובע הייצוגי, מסר בתגובה: "הסדר הפשרה, אם יאושר, הוא מהגדולים שגובשו בהליכים מסוג זה. הוא משקף תג מחיר על 'שיטת מצליח' של גביית יתר מלקוחות. משמח במיוחד שמוצרים בהיקף מיליוני שקלים יגיעו לאוכלוסיות נזקקות. אנו מקווים שההליך יביא להרתעה ממשית מפני התנהלות מסוג זה בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה