חדשות

יעקב אגמון הלך לעולמו בגיל 91: עצב גדול בעולם התרבות

איש הרדיו והתאטרון הוותיק, שנחשב לאחת מהדמויות הכי משפיעות ביותר על עולם התרבות הישראלי, נפטר והותיר חלל עצום. יאיר לפיד שיתף: "מותו ישאיר אותנו קצת יתומי תרבות", טרופר: "ליבי עם גילה אלמגור ובני המשפחה"
כפיר אדר |  2
יעקב אגמון (צילום משה שי פלאש90)
השדרן, איש התאטרון ואיש גלי צה״ל, יעקב אגמון, בעלה של השחקנית גילה אלמגור, הלך היום (רביעי) לעולמו כשהוא בגיל 91. הלוויתו תיערך מחר ב-12:00 בבית העלמין שבקיבוץ שפיים.
אגמון נחשב לאחת מהדמויות הכי משפיעות ביותר על עולם התרבות הישראלי, כאשר במהלך שנות הקריירה הענפה שלו ביים והפיק עשרות מופעים והצגות שהפכו ללהיטים, כמו כן, הגיש תכניות טלוויזיה ורדיו וזכה בפרס התיאטרון למפעל חיים ב-2007. מאז 1963 היה נשוי לאלמגור. 
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב: "סיפורו של יענקל'ה אגמון הוא סיפורה של התרבות הישראלית. מותו ישאיר אותנו קצת יתומי תרבות, בעולם שבו ענף התרבות והבידור נמצא באחת התקופות הקשות. חיבוק חזק לגילה והמשפחה, מורשתו ועיניו המחייכות ילוו אותנו תמיד. יהי זכרו ברוך".
 
שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע: "הצטערתי לשמוע על מותו של יעקב אגמון ז"ל, ענק תרבות ישראלי ומבכירי עולם התיאטרון. יעקב, זוכה פרס מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון הישראלי ומנכ"ל תיאטרון הבימה לשעבר, היה בין גדולי המפיקים והבמאים בישראל. עשרות יצירותיו ייזכרו לדורות והשפעתו על התרבות בישראל תלווה אותנו שנים רבות. ליבי עם גילה אלמגור אגמון ובני המשפחה על לכתו. יהי זכרו ברוך".
 
העיתונאי אלעד שמחיוף שיתף: "יענקל’ה אגמון לימד אותי המון בשנים של עבודה צמודה יחד. אהבתי ואוהב אותו מאוד. יהי זכרו ברוך". גם מגיש גל"צ עידו קוולר סיפר: "בשנתיים וחצי האחרונות, כדי לברוח קצת מההווה אל ימים שלא הייתי בהם אפילו בתכנון, ואל תקופה שנחזית בעיניי לפחות למופלאה ואופורית, האזנתי שוב ושוב לתכניות הראשונות של שאלות אישיות ב-גל"צ מ-1968-1970". 
עוד כתב: "אגמון המנוח אירח בהן את טופול, רבקה מיכאלי, גיורא גודיק, אמנון רובינשטיין, שייקה בן פורת ועוד.. ולרגעים, חשתי עצמי יושב בכסית, עם כוסית של קוניאק מדיצינל ואני בכלל במרכז ראשל״צ".
"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פגר דוחה
    ממו 12/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יאללה לך יא זקן גונב כספי ציבור
    סגור
  • 1.
    דיקטטטר חסם דרכם של צעירים מקינאה מרופשת (ל"ת)
    ננה 12/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור