בריאות

רשות שוק ההון מסרבת למסור לכנסת מידע - הביטוחים הסיעודיים קורסים

לאחרונה התקיים דיון בוועדת הבריאות בנושא קריסת מתווה הביטוחים הסיעודיים בו  חברי הכנסת הציעו הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים על המבוטחים"

מערכת ice |  2
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
ועדת הבריאות דנה היום (רביעי), בנושא קריסת הביטוח הסיעודי. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, דרש מרשות שוק ההון למסור לוועדה בתוך שבועיים את נתוני המבוטחים ע"פ גילאים. כמו כן, הוא ביקש לדעת את היקף הגירעון וההערכות האקטואריות שהובילו את הרשות לגבש את השינוי הקיים, כשמטרתו הסופית היא ליצור מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים.
נעמה לזימי (העבודה), מיוזמות הדיון, הדגישה כי הביטוח הסיעודי שמוענק בישראל דרך קופות החולים עומד כיום בפני קריסה, וזאת על רקע הכרזתן של חברות הביטוח הראל והפניקס, שנמצאות בחוזה עם קופות החולים מכבי וכללית, כי יפסיקו החל מה-1 בינואר להציע מסלול של ביטוח סיעודי.
לאחרונה, בחסות בג"צ שהוגש בנושא, היה ניסיון לגבש הסכמות בין משרד הבריאות לבין רשות שוק ההון. במסגרת ההסכמות הייתה צפויה להיות הרעה משמעותית למבוטחים בביטוח הסעודי בתמורה להארכת החוזים מול חברות הביטוח. יחד עם זאת, נכון להיום עדיין אין הסכמות - ולכן מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת.
מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), הזהיר כי הממונה על הביטוח נזעק למזער את הפסדי החברות הפרטיות ויש לעקוב היטב אחרי ניסיונות הגישור בנושא. כמו כן, ח"כ צגה מלקו (הליכוד) התריעה כי אוכלוסיות חלשות אינן יכולות להשיג ביטוח סיעודי פרטי - ועל המדינה לשאת באחריות לביטוח הסיעוד.
בהמשך, מירב כהן (יש עתיד), התריעה בפני חברי ההועדה: "הייתה רשלנות מקצועית – ולא ייעלה על הדעת שמי שישלם את המחיר על רשלנות זו יהיו המבוטחים", לפי יאסר חוויג'ראת (רע"מ), הביטוח הסיעודי חייב להיות חלק מביטוח הבריאות הממלכתי, מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) קראה לטיפול מידי בבעיה, ואילו אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) ציין כי הוא מקדם הצעת חוק שתפתור את הסוגייה.
לדברי דפנה כרמלי ממערך ביטוחי הבריאות ב"כללית", ההסכם עם חברות הביטוח הוארך לשנה, ולבקשתם בעוד כארבעה חודשים הם יקבלו הערכה כללית להסדר המתגבש, שלמה אייזיק נשיא לשכת סוכני הביטוח, התריע על החובה לשמור על זכויות המבוטחים הנוכחיים – בלי לשנות את הכללים לאחר החתימה וקרא להחזיר את הביטוחים הקולקטיביים, אבי אקהאוס, מנכ"ל סוכנות הביטוח אגוז, חשף כי בעוד של"כללית" יש גירעון - לקופ"ח מאוחדת יש עודפים. לכן הוא קרא להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטוח סיעודי
    אורלי 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל כך רע למה חברות הביטוח נכנסו לזה מלכתחילה, וגם התחילו למכור פוליסות שלהן? זו חוצפה מדרגה ראשונה . שימצאו פתרון למבוטחים. אולי דרך המדינה.
    סגור
  • 1.
    הפיקוח וכללית
    חן 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיקוח חסרי מקצועיות ועושים מה שרוצים. יש שם ילדים שלא מבינים כלום והם רשות עצמאית שעושה מה שבא לה בלי פיקוח. כללית לחצו עליהם לדפוק את כולם כי הם התנהלו עד עכשיו בלי פיקוח על הכספים.. איך פתאום יש גרעון כשעד לפני חצי שנה הפיקוח עצמו בשיתוף עם כללית, רצו להגדיל את הפוליסות בסכומים ולכל החיים. פשוט עושים שכונה ומי שנדפק זה השכבות החלשות
    סגור