בריאות

לוקחות ללב: המחקר החדש שמצא הבדל בין גברים לנשים

מחקר חדש גילה כי נשים נמצאות בסיכון גבוה פי שניים למות בעקבות התקף לב בהשוואה לגברים. תשמרו על עצמכן
מערכת ice | 
התקף לב-אילוסטרציה (צילום freepik)
נשים נמצאות בסיכון גבוה פי שניים למות בעקבות התקף לב בהשוואה לגברים, מזהיר מחקר שנערך לאחרונה. מחקרים קודמים הראו שלנשים הסובלות מאוטם שריר הלב – הצור החמורה ביותר של התקף לב הנובעת מחסימה מלאה של העורק הכלילי – יש תוצאות גרועות יותר במהלך אשפוז מאשר גברים.
המחקר האחרון השווה את ההשפעות הקצרות וארוכות הטווח של אוטם שריר הלב על נשים לפני ואחרי גיל המעבר. המחקר כלל מטופלות שאושפזו עם אוטם שריר הלב וטופלו בהתערבות כלילית מלעורית, פרוצדורה לא ניתוחים לתיקון חסימות בעורק הכלילי ושיקום זרימת הדם בלב, תוך 48 שעות מהופעת התסמינים בין השנים 2010 ל-2015. החוקרים תיעדו תמותה ב-30 ימים וחמש שנים לאחר הטיפול, יחד עם התרחשות של אירוע לבבי נוסף תוך חמש שנים.

"נשים בכל הגילאים שחוות אוטם שריר הלב נמצאות בסיכון גבוה במיוחד לפרוגנוזה גרועה", אומר ד"ר מריאנה מרטינו מבית החולים גרסה דה אורטה באלמדה, פורטוגל, בהודעה לתקשורת. "נשים אלו זקוקות לניטור קבוע לאחר אירוע הלב שלהן, עם בקרה קפדנית על לחץ הדם, רמות הכולסטרול וסוכרת והפניה לשיקום לב".
בין 884 החולים המעורבים במחקר, הגיל הממוצע היה 62, כאשר נשים היוו 27% מהמשתתפים. בהשוואה לגברים, נשים הראו שיעורי תמותה גבוהים יותר 30 ימים וחמש שנים לאחר התקף לב, יחד עם שכיחות גבוהה יותר של אירועים לבביים גדולים בתוך חמש שנים.
"לנשים הייתה סבירות גבוהה פי שניים עד שלושה לתוצאות שליליות מאשר לגברים בטווח הקצר והארוך, גם לאחר התאמה למצבים אחרים ולמרות שקיבלו טיפול באותו פרק זמן כמו גברים", הוסיפה ד"ר מרטינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה