בריאות

מקרה קשה באסותא: ילד בן 6 נחנק מסוכרייה, מצבו קשה

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מעדכן במקרה קשה: בן 6 במצב קשה מאוד לאחר שנחנק מסוכרייה. מארגון בטרם נמסר: "על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים משנת 2018 נפטרו 15 ילדים מחנק ממאכל, מתוכם 13 מתחת לגיל 4 בגילאי 0-4"

מערכת ice | 
הסוכריות שבלע הילד (צילום אסותא)
ביום שבת בשעות הצהריים פונה ע"י מד"א ילד בן שש תושב העיר אשדוד אל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, מקבוצת מכבי, בעקבות חנק שנגרם מסוכריית ג'לי. האירוע התרחש באחד מרחובות העיר כשהילד טייל עם אמו בעודו אוכל מהסוכריות. לפתע הילד השתנק, השתעל ואיבד הכרה.
עוברי אורח הזעיקו את מד"א שביצע בילד פעולות החייאה, אך אלו לא הצליחו להוציא את העצם הזר במקביל פינו את הילד לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. עם קבלתו בביה"ח, הוכנס הילד במהירות לחדר הלם של מלר"ד ילדים, שם טופל ע"י ד"ר שחר קופלר, ד"ר מיכל וינקר, ד"ר איתי בית אריה המרדים ד"ר רוג'ר מרקס, ד"ר ירדן וייס שהצליחו להוציא את הגוף הזר .
 

בסיום הטיפול הראשוני הילד עבר הליך הנשמה מלא. לאחר ייצוב מצבו הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים של ביה"ח. מצבו מוגדר קשה מאוד והוא מורדם ומונשם.

ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת, מסרה: "מדובר במקרה מצער מאוד שיכול לקרות לכל ילד, בימים הקרובים נוכל לדעת עד כמה הנזק הוא חמור. לצערי, זה לא המקרה הראשון שאנחנו נדרשים להעניק טיפול רפואי מציל חיים לילד לאחר בליעה וחנק של סוכריה או ממתק. המסקנה שלי היא שיש להימנע ככל הניתן ממתן סוכריות, בטח קשות, בכמות גבוה לילדים צעירים ובכל מקרה לא להשאיר אותם לבד עם הממתק. רגע קצרצר של סיפוק עלול להוביל לנזק חמור, הורים – גלו משנה זהירות".
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, הוסיפה: "סוכריות מהוות סכנת חיים לילדים מתחת לגיל 5. לילדים צעירים קנה הנשימה צר מאוד. מכיוון שמערכת הנשימה שלהם עדיין אינה מפותחת מספיק, הם נוטים לשאוף את המזון בלי יכולת להשתעל אותו החוצה וכתוצאה מכך הם בסיכון מוגבר לחנק. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - לא נותנים לילדים סוכריות גומי, מרשמלו, סוכריות על מקל או סוכריות קשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה