בריאות

סובלים מחרדה בגלל המצב הביטחוני? למיכל ינאי יש טיפים בשבילכם

מיכל ינאי, השחקנית, כוכבת ערוץ הילדים לשעבר ומייסדת אפליקציית mymedi, נותנת לכם ההורים טיפים להתמודדות עם החרדה של ילדיכם על רקע המצב הביטחוני המתוח ומבצע 'מגן וחץ': "חלקנו יגיב לכל מה שקורה באדישות, חלקנו בתחושת כעס, פחד, או בתחושת חרדה מזדחלת, הכל לגיטימי"
מיכל ינאי |  2
מיכל ינאי (צילום עומרי ברזילי)
הורים יקרים, אנחנו בימים בהם השגרה נקטעת ומתחלפת בחוסר וודאות, כדי לעבור את הימים האלה יותר ברגיעה ועם כמה שפחות משקעים, אשמח לחלוק איתכם כמה טיפים כדי להקל עליכם ועל הילדים בימים הקרובים. חלקנו יגיב לכל מה שקורה באדישות, חלקנו בתחושת כעס, פחד, או בתחושת חרדה מזדחלת, הכל לגיטימי. 
לגבי הילדים, הם זקוקים שנסביר להם מה קורה, נרגיע אותם וניתן מילים לחוויה המפחידה כי אנחנו ההורים, מקור הבטחון שלהם. כשהם רואים הורים שיודעים להרגע גם הם מרשים לעצמם להרגע. אז אל תתעלמו מהמצב והסבירו להם אותו תוך שימוש במילים מותאמות גיל. 
אל תבטלו את תחושות הילדים. דאגה או בכי, אם הם מופיעים, הם לגיטימיים. שתפו אותם שגם אתם דואגים, אבל שיש לכם את הידע והכלים כדי לדעת מה לעשות ולשמור על כל המשפחה, בשעת הצורך. 

אם אתם מרגישים שהחרדה לא מרפה מהם שאלו אותם שוב ושוב ושוב: כרגע אני בסדר? כרגע זה הכל בסדר? העצירה שלהם כדי להקשיב לכם ולענות לכם ולהבין שכרגע הכל באמת בסדר, גם היא מרגיעה את מערכת העצבים. הציעו להם לקחת בובה או חפץ שהם אוהבים איתם לממ״ד. 
אם יש לכם חיית מחמד שהילד יכול לשמור עליה בממ״ד זה יחליף לו את תחושת חוסר האונים בתחושת ביטחון שהנה הוא אחראי על מישהו. גם פעולת ליטוף החיה מסייעת להרגיע את המערכות בגוף. 
וכמובן מומלץ להם וגם לכם להפחית בצריכת חדשות וצפיה ברשתות החברתיות… אפשר לתת לילדים לתרגל באפליקציית my medi, תירגולים מותאמי גיל כדי להרגע או להקשיב לסיפורים, כדי להסיח קצת את דעתם ממה שמטריד אותם. לגבינו, המבוגרים, יש באפליקציה מספר מדיטציות של הפחתת חרדה ולחץ שמומלץ להאזין להן גם לפני השינה. 
מוזמנים להוריד אפליקציית mymedi. הזינו בפרופיל בניהול פרופיל את הקוד MY2023  כדי שהתכנים יהיו פתוחים עבורכם לימים הקרובים.
הכותבת היא מיכל ינאי, מייסדת אפליקציית my medi, שחקנית ומגישת ערוץ הילדים לשעבר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצת מצחיק וגם עצוב, שמי שחיה ביוון הבטוחה, נותנת טיפים
    אני 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למי שחי בעוטף עזה וגם שאר ישראל
    סגור
  • זה דווקא מרגש שבחרה לעזור גם אם היא לא פה כרגע (ל"ת)
    אדווה 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור