בריאות

לא ישנים בלילות? אלו התופעות שעלולות לגרום לכם לשבץ

מחקר חדש מארה"ב חושף כי בניגוד לחשיבה המקובלת, מעט מדי שעות שינה היא לא התופעה היחידה שעלולה להזיק לנו. לפי המחקר, גם שנ"צ וגם שינה מרובה מדי עלולים לגרום לנו לשבץ
מערכת ice | 
שינה (צילום pexels)
אין זה סוד שמעט מדי שעות שינה עלולות לפגוע באופן ניכר בבריאות שלנו ובדרכים מגוונות, אך מחקר חדש חושף כי זה ממש לא נגמר כאן. על פי המחקר של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה, מספר הפרעות שינה מרימות באופן משמעותי את הסיכוי לקבל שבץ מוחי.
המחקר החדש בחן קרוב ל-2,500 נבדקים, ומחצית מהם כבר סבלו בעבר משבץ. הגיל הממוצע של הקבוצה הנבדקת היה 62. הנבדקים ענו על שאלות שונות שקשורות להרגלי השינה שלהם, איכות השינה, הרגלי השנ"צים ואפילו נדרשו דווח אם חוו בעיות נשימה במהלך השינה שהביאו לנחירות.
התוצאות הציגו כי גם שינה מעטה וגם יותר מדי שינה הן גורם מרכזי בהתפתחות של שבץ. למשל, משיבים שישנו פחות מחמש שעות בלילה היו בעלי סיכוי משולש לקבל שבץ, ביחס לאלו שישנו שבע שעות בלילה. אלו שישנו יותר מדי שעות היו בעלי סיכוי כפול לקבל שבץ.
כמו כן, הנבדקים שישנו שנ"צ של יותר משעה היו סיכוי של מוגבר של 88% לקבל שבץ. אלו שנחרו בעלי סיכוי מוגבר של 91% ואלו בעלי דום נשימתי הכפילו את הסיכויים שלהם לחלות גם כן. כחל הנתונים הללו נשארו זהים גם לאחר שהוכללו בתוכם אלמנטים כמו עישון, כושר גופני, דיכאון וצריכת אלכוהול. 
אם כן, המסקנה לאוהבי שנת הצוהריים שבינינו היא כי אולי כדאי לישון פחות ולבצע פעילויות אחרות ומרתוק במקום - זה עשוי להציל את חייכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה