בריאות

נגד החוק: בתי החולים לא ישנו את מדיניות החמץ

רוב בתי החולים לא ישנו את אכיפת האיסור; רק רמב"ם יציבו שילוט גדול יותר בנושא בנוסף לפניות למבקרים לכבד את מנהגי החג
מערכת ice | 
לחמניה ומצה (צילום shutterstock)
למרות העברתו של חוק החמץ, רוב בתי החולים אמרו כי לא ישנו את המדיניות שלהם בנושא, כך דיווח היום (רביעי) כלכליסט. החוק, שאושר אמש בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, מבטל את פסיקת בג"ץ שאסרה את הנוהל שהיה מקובל וכעת עבר בחקיקה.
השופטים קבעו כי מדובר בפגיעה בזכויות החולים מחופש לדת, אלא שיוזם החוק ח"כ משה גפני (יהדות התורה) טען שלא מדובר בכפייה דתית וכי פסיקת בג"ץ פגעה דווקא ביכולתם של יהודים שומרי מצוות להגיע לטיפול רפואי מחשש להימצאות סמוך לחמץ.
בעקבות פנייה של כלכליסט בנושא, מרבית בתי החולים, ביניהם הדסה עין כרם והר הצופים, איכילוב, וולפסון ותל השומר השיבו כי בדומה לנוהג, יוצבו שלטים המבקשים לכבד את מנהגי החג, אך לא יבצעו תשאולים או חיפושים בכניסה.
פרופ׳ רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב פירסם אמש בטוויטר כי: "בית החולים איכילוב הינו ציבורי ומכבד את מסורת ישראל. אני מבהיר - מעולם לא בדקנו חמץ בתיקים וכך גם השנה. אני מבקש מכולם להמנע מפרובוקציות מיותרות, בדגש על המרחב הציבורי ולכבד איש את אמונתו של רעהו."
מבתי החולים הדסה בירושלים (הר הצופים ועין כרם) המשרתים שומרי מסורת רבים נמסר כי: "רוח הדסה וערכיה, מובילים את הטיפול המצויין ואת היחס האישי אותם אנו מעניקים לכלל בני העדות, הקהילות והלאומים השונים, תוך התחשבות בצרכיהם ובאמונתם. על פי אמות מידה אלו ובהתאם לחוק פעלנו תמיד ונפעל גם בחג."
בית החולים היחיד שאמר שיפעל אחרת השנה היה רמב"ם בחיפה, משם נמסר כי יוצב שילוט גדול בכל כניסה, לצד פניה בעברית, ערבית, רוסית ואנגלית על כך שבית החולים אוסר על הכנסת חמץ בתאריכי החג, ובקשה להתחשב בשומרים על הכשרות. עם זאת הדגישו בבית החולים כי הם אינם מתכוונים לאכוף את האיסור ולחפש בתיקי הנכנסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה