בריאות

משרד הבריאות חושף סיבה נוספת כמה מסוכן בבית

בסיכום הפניות לשנת 2022 של המרכז הארצי למידע בהרעלות שפורסם על ידי משרד הבריאות מתגלה - הבית יותר מסוכן ממה שחשבנו
מערכת ice | 
רעל (צילום shutterstock)
משרד הבריאות מפרסם את סיכום הפניות לשנת 2022 למרכז הארצי למידע בהרעלות במרכז הרפואי רמב"ם עקב הרעלה או חשד להרעלה. הנתונים כוללים פניות של הציבור וגורמים רפואיים. על פי הנתונים, בשנת 2022 היו 41,978 פניות למרכז הארצי למידע בהרעלות, 52% מכלל הפניות היו על ילדים עד גיל 18.
על פי הנתונים, 42.6% מהפניות עקב הרעלה או חשד להרעלה היו בנוגע לילדים בגילאים 0-6. ברוב קבוצות הגילאים, מרבית מקרי ההרעלות היו בנים (55.8%). 90.2% מכל המקרים התרחשו בתוך הבית, 3.7% מחוץ לבית ו-1.5% במוסדות החינוך.

81.3% מהחשיפות שהובילו לפנייה למרכז הארצי למידע בהרעלות היו דרך בליעה, 5.7% דרך חשיפה לעיניים ו-3.1% עקב שאיפת חומרים.
48% מהמקרים שהובילו להרעלה וחשד להרעלה בשת 2022 היו עקב תרופות, 47% עקב כימיקלים (חומרי ניקוי, חיטוי והדברה ביתיים ועוד) ו-6% עקב צמחים ובעלי חיים ארסיים. הרוב המוחלט של המקרים התרחש בקרב ילדים בגילאים 0-6 (82.5%) ומיעוטם בקרב ילדים בני 6-13 ו-13-18 (10.8% ו-6.6%, בהתאמה).
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסרה: "הנתונים בדו"ח מטרידים במיוחד לאור העובדה כי את מרביתם ניתן היה למנוע כאשר גם במקרים אלו, מניעה היא הטיפול הטוב ביותר. מערכות הגוף המתפתחות של הילדים וממדי גופם הקטנים יותר הופכים אותם לפגיעים אף יותר להרעלות ולכן כשילדים נחשפים לחומר רעיל, ההשפעות הבריאותיות עלולות להיות חמורות במיוחד".
ד"ר יעל לוריא, מנהלת המרכז הארצי למידע בהרעלות, הזהירה: "חשוב לציין כי רוב המקרים ניתנים למניעה על ידי מתן תשומת לב ושימוש במספר אמצעי זהירות פשוטים. מרבית מהפניות הן בעקבות חשיפות של ילדים לתרופות, חומרי ניקוי ביתיים, חומרי הדברה, צמחים ובעלי חיים ארסיים. רוב התאונות הקשורות לתרופות, חומרי ניקוי ומוצרים רעילים מתרחשות בסביבה הביתית".
במקרים של הרעלה או חשד להרעלה יש לפנות לייעוץ המרכז הארצי למידע בהרעלות, מס' טלפון - 04-7771900. בנוסף, במקרה של הרעלה או חשד להרעלה אין לגרום להקאה ובמקרה של חשיפת העור או העיניים, נדרש לשטוף היטב את האזור בכמות גדולה של מים זורמים. במקרה של קושי בנשימה, פרכוס או איבוד הכרה יש להתקשר מיד למד"א (101).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה