בריאות

הסוף לבוטוקס? מחקר מצא תחליף בריא יותר

האם זריקות הבוטוקס יחלפו מהעולם בקרוב? מדענים אמריקאים גילו במחקר חדש כי להזרקת DNA יש את הכוח להחליק קמטים בעור מזדקן
מערכת ice |  6
חדר ניתוח-אילוסטרציה (צילום freepik)
להזרקות של DNA יש את הכוח להחליק קמטים בעור מזדקן, כך מגלה מחקר חדש. מדענים מהאוניברסיטה הרפואית אנדרסון למרכז הסרטן אומרים שההליך הזה בטוח יותר מבוטוקס, בהסתמך על טיפול מהפכני שמגביר את ייצור הקולגן.
בוטוקס פועל על ידי שיתוק שרירים. תופעות לוואי לא נעימות יכולים לכלול חולשה, בעיות ראיה או נשימה, בעיות בדיבור או בליעה, ואובדן שליטה בשלפוחית השתן – תלוי באזור ההזרקה. לעומת זאת, הזריקות החדשות מכילות חומצה ריבונוקאלית שליח (mRNA) – עותקים חד גדילים של חלק קטן מה-DNA. המולקולה נושאת קוד גנטי, המורה לתאים לייצר חלבונים.

בניסויים עם עכברים קירחים, חוקרים חשפו אותם לקרינת UV במשך 60 יום כדי לגרום לקמטים. לאחר 28 ימים, לבעלי חיים שקיבלו זריקות של ה- mRNA היה אותו מספר של קמטים כמו לעכברים שלא קיבלו חשיפה ל-UV
כדי ליצור טיפול חדש זה, מחברי המחקר פיתחו נשאים זעירים הנקראים EVs (שלפוחיות חוץ-תאיות) מפיברובלסטים בעור אנושי. המחקר בכתב העת Nature Biomedical Engineering הוא הראשון שהדגים את השימוש המוצלח של EVs כטיפול תרופתי.
"זוהי דרך חדשה לחלוטין לאספקת mRNA", הסבירה אחת הכותבות, ד"ר בטי קים, פרופסור לנוירוכירורגיה. "השתמשנו בו במחקר שלנו כדי ליזום ייצור קולגן בתאים, אבל יש לו פוטנציאל להיות מערכת מסירה למספר טיפולי mRNA שכרגע אין להם שיטה טובה למתן".
הכימיקל הוא ביומולקולה שבירה ביותר, מה שהופך את רתימת הכוח שלו למאתגרת. עם זאת, פריסה נרחבת של חיסוני mRNA למלחמה בקורונה חיזקה מאוד את הפוטנציאל שלו ברפואה. מסירה דורשת נשא כדי להגן על המולקולות השבריריות לתוך תאי המטרה. זה נעשה בדרך כלל באמצעות שומנים סינתטיים הגורמים לגירוי ודלקת.
הם לא תמיד תואמים וקשה לכוון אותם לרקמה ספציפית. חסרונות אלו אינם יוצרים בעיה משמעותית עבור חיסונים, אך יכולים להגביל עבור טיפולים אחרים.
פרופ' קים ועמיתיה השתמשו ב- mRNA טעון EV כדי לתכנת תאי עור לייצר קולגן במכרסמים במעבדה ולהפחית היווצרות קמטים. המטען החליף קולגן שאבד בשכבות העור העמוקות של העור בעכברים שהזדקנו בניסוי באמצעות אור. מכשירי החשמל הטיפוליים הועברו באמצעות מדבקת מערך מיקור-מחטים שהונחה על העור למשך 15 דקות, תוך אספקת התרופה בצורה אחידה. ההזרקה הבודדת שיפרה את ייצור הקולגן באזור היעד במשך כמעט חודשיים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    באיזו זכות מתעללים בעכברים
    שועלה 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בשביל קמטים? שיעשו על עצמם ניסויים. חלאות
    סגור
  • 5.
    קטע של הצלחה
    פייזר 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לאור הצלחתינו עם RNA לקונה מנסים להחדיר בצורה אחרת למי שפיספס. יחי השטן.
    סגור
  • 4.
    יותר פרטים בבקשה
    לי 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הטיפול מוגבל לתקופה וצריך לחדש? או טיפול אחד לצמיתות?
    סגור
  • 3.
    אנחנו לא עכברים!!!שעושים עלינו ניסוי
    ש 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תזהרו ממה שמוכרים לכם אשליות מתוקות שיש להם השלכות עתידיות.
    סגור
  • 2.
    הטרנד הבא
    אנונימית 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עכברות המעבדה כבר עומדות בתור לזה.
    סגור
  • 1.
    חחחח גאוני מתי בארץ
    חוני 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אני רוצה חחחח
    סגור