בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "עשויה לסכן את בריאות הסועדים"

מסעדת פרנג'ליקו בחיפה קיבלה צו סגירה מיידי בשל ביקורת כושלת בעסק: "הושמדו ע"י הווטרינר העירוני כ 10 ק"ג של בשר ומזון שאינו ראוי למאכל, המסעדה פועלת במצב שעלול לסכן את בריאות הציבור, ועל כן החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי למסעדה"
מערכת ice | 
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במכתב שמוען אל הנהלת מסעדת פרג'ליקו, הבעלים עודאי סלאמה ונוסייר סאם, מסרה ד"ר רנא שיבלי סגנית רופאת המחוז על צו למסעדת "פרנג'ליקו", שנמצאת בשדרות בן גוריון 22 ,חיפה, זאת לאור ממצאי הביקורת שנערכו בעסק.
במכתב צוין: "אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי המצווה עליכם או על כל אדם אחר הפועל מטעמכם להפסיק באופן מידי את הפעלת המסעדה, ואשר נמצאת בבעלותכם/בניהולכם. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה ללא כניסת לקוחות. אין לייצר, להכין מזון, לעשות כל טיפול במזון ואין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק כל זאת עד לביטול צו זה. אני מוציאה את הצו לאור הממצאים החמורים שנמצאו בעסק במהלך הבקרה שנערכה ביום 5.1.2023 על ידי מפקח בריאות הסביבה בלשכתנו והווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו נמצא שהעסק במצב תברואי ירוד מאוד עם ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור".

הכשלים שנמצאו: "נמצא כי במטבח קיימת הצפה עקב תעלות ניקוז סתומות משאריות מזון רבות. כמו כן, במטבח ריח ביוב חריף. עיקר ההכנות במטבח הן: דגים, עופות, בשר בקר וירקות. אין מדורי עבודה ייעודיים לכל אחד מסוגי המזונות.נמצאו מספר קופסאות עם סוגי מזונות שונים שתאריך הכנתם אינו ידוע: סושי מוכן מראש, דגי סלמון לאחר שעברו טיפול עיבוד, בשר טחון, אטריות וסלטים שונים. הושמדו ע"י הווטרינר העירוני כ 10 ק"ג של בשר ומזון שאינו ראוי למאכל. ישנן הצטלבויות רבות בין סוגי מזונות לאורך תהליך הטיפול במזון במדורי העבודה. נמדדה טמפ' של מוצרי מזון רגישים 12-8 מע"צ במקום עד 4 מע"צ ו-2 מע"צ לדגים. אין נוזל חיטוי לירקות, 8 .ציוד לעישון נמצא היכן שכתוב מדור שטיפת ירקות".
עוד צוין: "קירות העסק מלוכלכים מאוד וחלקם עם הצטברות עובשים, מזון גולמי מאוחסן עם מזון למאכל בפסי ההכנה ובמקררים השונים, הציוד הקבוע במצב תברואי ירוד וניכר כי לא נוקה מזה זמן רב מאוד, שאריות מזון רבות על הציוד ועל הרצפה מתחת לציוד, מקרר פס חם מונח על מרצפות של מדרכת רחוב, לל המקררים עם עובשים מרובים, אין סבון לשטיפת ידיים ונייר ניגוב, במקום מתבצע תהליך של הפשרת בשר חלוקה למנות והקפאתו מחדש. במקרר גיבוי נמצא כי אורז מבושל נמצא על הרצפה ומזון גולמי מאוחסן עם מזון מוכן למאכל. ניקוז מכונת הקרח זורם מחוץ כניסה למחסן על משטח קרטון, עקב כך נוצרה עיסת נייר רטובה היוצרת מפגע תברואי חמור. כמו כן, מפגע זה גורם ללכלוך רצפת המחסן ע"י הנכנסים".
עוד נכתב: "מכונת הקרח עם עובשים מרובים, המחסן מבולגן מאוד ואינו נקי כלל, דגים קפואים נמצאו במצב הפשרה, במקפיא אין הפרדה באחסון הבשרים ומוצרי מזון שונים, נראו מעופפים רבים בעסק, פחי אשפה שבורים. ישנם חורים בקירות ואין אטימה. בנסיבות המתוארות, המסעדה פועלת במצב שעלול לסכן את בריאות הציבור, ועל כן החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי למסעדה.תחולתו של צו זה הינה מידית. על המסעדה להיות סגורה ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה