בריאות

הבשר הטרי הושמד במקום: זה האטליז שמכר טונות פגי תוקף

ד"ר אולגה ויניצקי, רופאת מחוז צפון, חתמה היום על צו הפסקה מינהלי ל"קצביית כהן", כרמיאל. בביקורת שהביאה לצו הסגירה הושמדו מעל לטון מוצרים שנמכרו בתנאים המסכנים את בריאות הלקוחות
מערכת ice |  4
בשר לא ראוי למאכל אדם (צילום unsplash)
בביקורת תברואתית שנערכה בתחילת השבוע בהשתתפות מפקח בריאות הסביבה מטעם לשכת הבריאות צפון, וטרינר רשותי ומפקח וטרינרי רשותי, נמצאו בבית העסק "קצביית הכהן" ליקויים חמורים בבית העסק. הטיפול במוצרי המזון נמצא לוקה בחסר ומסוכן לבריאות.
המצב התברואתי נמצא ככזה שלא עומד בדרישות חוק רישוי עסקים, ובמהלך הביקורת הושמדו מעל לטון מוצרי בקר, עוף ודגים שנמצאו כלא ראויים למאכל אדם, כאשר מדובר בכלל הסחורה שנמצאה באותה עת בבית העסק למעט עשרה קילוגרמים עם תעודות וטרינריות ותוויות מתאימות.
בין הפעולות המסוכנות שנקטו בעסק, נמצא כי נמכרו או הוצעו למכירה מוצרי בשר פגי תוקף, מוצרי בשר קפוא אשר הופשרו ונמכרו לצרכן כמוצרים טריים בניגוד לחוק המזון ובאופן שמהווה סכנה ממשית לבריאות ציבור הלקוחות. בנוסף, נעשו בעסק פעולות ייצור ללא היתר ותנאים מתאימים כמו טחינת בשר שלא לעיני הלקוח, הקפאת מוצרי עוף ותיבול ומכירה של מוצרי בשר שונים.
לצד כל אלו נמצאו בית העסק' והציוד המצויים בו במצב תחזוקה ירוד, וכן אחזקת המוצרים נעשתה שלא לפי התנאים המתאימים ובאופן המזמין כאשר חלק מהמוצרים אף הוחזקו ישירות על הרצפה. 
הערב הוגש צו הפסקה מנהלי מיידי לבית העסק, עד אשר בעליו יודיעו על תיקון הליקויים שיביאו לשקילה נוספת של תוקף הצו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבסורד
    דוד 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    15 0
    התנאי לחזרה לשגרה היא שהליקויים יתוקנו ואז הכל בסדר? אין ענישה פלילית? כלומר כל מה שהוא הרוויח קודם עד שנתפס זה בסדר? ואם זה סכנה בריאותית אז מה עם אלה שקנו ואכלו אותה תרתי משמע? אבסורד או לא?
    סגור
  • 2.
    הבשר הטרי הושמד כי הוא פג תוקף? חחחחחח
    רמי 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טרי או פג תוקף?
    סגור
  • הבשר שנמכר כטרי, הושמד
    מיג 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי היה פג תוקף (קפוא שהופשר בניגוד לחוק)
    סגור
  • 1.
    למה??? (ל"ת)
    יובל דיין 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור