בריאות

השיטה הסודית לשיפור הזיכרון נחשף: מה צריך לשתות?

הציונים הקוגניטיביים של אלו שצרכו את המשקאות הללו, ירדו ב-40 אחוז לאט בכל עשור בהשוואה לחבריהם שלא הוסיפו את הכוסות לתפריט היומי
מערכת ice | 
הרמת כוסית (צילום Istock)
מזונות ומשקאות עשירים בפלבנולים נוגדי חמצון - כימיקלים צמחיים שמגבירים את זרימת הדם למוח, מסבירים מדענים מהאקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה. לאנשים מבוגרים שצרכו יותר פלבנולים היו כישורי זיכרון טובים יותר. נוגדי החמצון נמצאים גם בפירות ובירקות.
"זה מרגש שהמחקר שלנו מראה שבחירה בתזונה ספציפית עשויה להוביל לקצב איטי יותר של ירידה קוגניטיבית", אומר מחבר המחקר תומס הולנד, MD, MS מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת Rush בשיקגו, בהודעה לתקשורת.
פלבונולים הם פיגמנטים. שתייה ואכילה של קשת של צבעים מבטיחים לך מגוון בריא בתזונה שלך. ד"ר הולנד ועמיתיו עקבו אחר 961 אמריקאים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם במשך שבע שנים בממוצע.
הציונים הקוגניטיביים של אלו שצרכו את הכמות הגבוהה ביותר של פלבנולים - בערך כוס תה אחת ביום - ירדו ב-40 אחוז לאט בכל עשור בהשוואה לחבריהם שצרכו את הכמות הנמוכה ביותר של פלבנולים.
הצוות פירק את הפלבנולים לחמישה סוגים שונים: קאמפרול, איזורהאמנטין, מיריסטין, קוורצטין ואיסוראמנטין. לקאמפרול, השופע ירקות ירוקים, קייל ותה היה היתרון הגדול ביותר, ואחריו מיריסטין - שנמצא בשפע ביין אדום.
אחרי הזנים האלה, הקוורצטין - גם בתה ובקייל, כמו גם עגבניות ותפוחים - הגיע למקום השלישי. ל-Isorhamnetin, שנמצא בשמן זית, לא הייתה השפעה. התוצאות נותרו יציבות לאחר שלקחו בחשבון גורמים אחרים כמו גיל, מין והיסטוריה של עישון. ד"ר הולנד מאמין שהתופעה נובעת מ"תכונות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות הטבועות של הפלבנולים".
"משהו פשוט כמו לאכול יותר פירות וירקות ולשתות יותר תה הוא דרך קלה עבור אנשים לקחת חלק פעיל בשמירה על בריאות המוח שלהם", מסביר ד"ר הולנד.
מספר מקרי הדמנציה ברחבי העולם צפוי לשלש את עצמו ליותר מ-150 מיליון עד שנת 2050. ללא תרופה בעין התנהגויות אורח חיים מגן, כגון אכילה בריאה ופעילות גופנית מרובה, נתפסות כיום כדרך הטובה ביותר למנוע הופעת אלצהיימר - הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה.
המשתתפים השלימו מבחנים שנתיים קוגניטיביים וזיכרון כגון זכירת מילים ומספרים ומלאו שאלוני מזון. הם גם נשאלו על רמת ההשכלה שלהם וכמה זמן הם השקיעו בפעילות גופנית ופעילויות מרתקות נפשית כמו קריאה ומשחקים.
המתנדבים חולקו לחמש קבוצות על סמך כמות הפלבנולים בתזונה שלהם - הנמוכה ביותר היא כ-5 מ"ג ליום והגבוהה ביותר בסביבות 15 מ"ג. שיעורי הירידה בזיכרון עובדו באמצעות ציון כללי הכולל סיכום של 19 מבחנים קוגניטיביים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה