מדדים ומחקרים

מחקר מצא כיצד סוג האימון משפיע על הזיכרון שלכם

אחרי שנים בהם ידוע כי פעילות גופניות משפרת את הזיכרון, מחקר חדש של אוניברסיטת דארטמות' מצא כיצד סוג האימון משפיע על סוג הזיכרון אותו אנו משפרים
מערכת ice |  1
ריצה (צילום freepik)
ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על יכולות שכליות והזיכרון ביניהם ידועה מזה זמן רב. לפני מספר שנים מחקר יפני מצפה כי ישנו קשר בין פעילות גופנית לשיפור הזיכרון. השיפור נובע משיפור התקשורת בין ההיפוקמפוס לאזורים בקליפס המוח (קורטקס).
כעת, מחקר חדש של אוניברסיטת דארטמות', אוניברסיטת ליגת הקיסוס ניו המפשייר, מצא כי לסוג האימון אותו אנו מבצעים יש השפעה על סוג הזיכרון אותו אנו משפרים. כאשר אנו מבצעים אימונים מתונים, דוגמת טיולים רגליים, הזיכרון האפיזודי – היכולת לזכור פרטים אירועים יומיומיים – משתפר. לעומת זאת, כאשר אנו מבצעים אימונים אינטנסיביים, דוגמת אימוני ריצה ארוכים, הזיכרון המרחבי – היכולת לזכור היכן מיקמנו חפצים – משתפר.

איתי עניאל, חוקר ומומחה לשיפור הזיכרון חידד כי המחקר שנעשה על ידי החוקרים מטרתו הייתה "לבדוק איזה סוגים ספציפיים של זיכרון יכולים להיות מושפעים מפעילות גופנית". המחקר הצליח למצוא ולדייק את ה"השפעה החיובית על תפקוד הזיכרון בין היתר על ידי כך שהיא משפרת את זרימת הדם במוח ומפעילה במוח אזורים שיש להם אחריות או קשר ישיר לתפקוד הזיכרון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תזכירו לי
    הוגה דעות 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה נאמר בכתבה הנ''ל ?
    סגור