בריאות

השביתה בבית החולים לא מראה סימני דעיכה; המחלקות ריקות

עובדי בית החולים הצרפתי בצפת הכריזו על שביתה ושיבושי עבודה, לאחר שלא הצליחו להגיע להסדר עם הנהלת בית החולים בנוגע להתאגדות קיבוצית של העובדים
מערכת ice |  5
מחאה בית החולים הצרפתי (צילום יחצ)
שביתת העובדים בבית החולים הצרפתי בנצרת נכנסת ליום ה-11 שלה. השביתה ושיבושי העבודה הגיעו כאות מחאה על התנהלותו הכושלת של מנהל בית החולים בניהול יחסי העבודה בתוך בית החולים. ולראשונה זה תקופה ארוכה מחלקות בית החולים נותרו ריקות ממטופלים.
עובדי בית החולים התאגדו לראשונה בהסתדרות הלאומית כבר ב-2019 וביקשו לחתום על הסכם קיבוצי כיאה לשאר מקצועות הבריאות ובתי החולים בארץ. לטענת העובדים בבית החולים קיים עומס אדיר, תוך סיכון חיים של ממש בתת תנאים.
מוועד העובדים נמסר: ״אנו אוהבים את בית החולים ואת השליחות החשובה שלנו יחד עם זאת אנו חיים במציאות הזויה בה מנהל בית החולים, ד״ר נאיל אליאס מסרב במשך 3 שנים לחתום על הסכם קיבוצי. לעובדים נמאס מהזלזול והפגיעה בנו. העובדים נחושים להמשיך במחאה החוקית והצודקת שאף קיבלה את אישור בית הדין לעבודה״.
איתמר שרוני, המשנה למנכ״ל ההסתדרות הלאומית: ״ד״ר נאיל אליאס קיבל מהעובדים ציון נכשל בניהול המשבר הנוכחי והוא האחראי למסדרונות הרפאים בבית החולים. כנגד בית החולים מתנהלת תביעת ענק על פגיעה בהתארגנות ואף נודע לנו כי בימים אלו גובשה תביעה יצוגית נגד בית החולים בטענה של הפרת זכויות עובדים. אנו רואים בד״ר אליאס, מי שעומד בראש בית החולים כאחראי הבלעדי למצב זה״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סיפורי סבתא
    אורי.א 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמשקרים,צריך לדעת עובדות. שר הבריאות בינתיים לא זהבה אלה ניצן הורוביץ. יחסי עובד - מעביד לא בסמכות השר אלה בית המשפט. העובדים אינם עובדי מדינה לעניות דעתי כך שיש לבית החולים אבא שהוא האחראי הנעשה בבית החולים. להשמיץ את מרצ בנושא ,זו סתם פייק ניוז.
    סגור
  • 3.
    עלי סלאלחה מועמד מרץ מקום 4
    ואיל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עלי הוא דרוזי והדרוזים הם ערבים שוחרי שלום. כן נאמנים ורוצים לחיות בשיתוף. תפסיקו להסיט בכתבות שלכם. הדרוזים ערבים נאמנים למדינה כמו רבים מערביי ישראל שמחפשים חיים משותפים וחותרים לשלום.
    סגור
  • עלי סלאלחה מועמד מרץ מקום 4
    ואיל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אנשים שוללים את הכתבב עם כתובת שאין מועמד ערבי במרץ.
    סגור
  • 2.
    בית החולים. הצרפתי
    אחמד 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין טעם להגיע לשם כל העובדים מתוסכלים מסוכן שם
    סגור
  • 1.
    צפת… נצרת… הכול אותו דבר - איזו עיר מצפון לחדרה… (ל"ת)
    ד״ר 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור