בריאות

זעם ברשות הפלסטינית: האמירויות העבירו מיליונים לביה"ח במזרח ירושלים

השייח' מוחמד בן זאיד, שליט איחוד האמירויות, הודיע כי יקצה 25 מיליון דולר לטובת בית החולים "מקאסד" שבמזרח הבירה. מחווה הומנית חשובה, אך במקום להודות, ברשות כרגיל זועמים: "איחוד האמירויות פתחה ציר עוקף ישירות לטובת פרויקטים לפלשתינים, מבחינת ההנהגה זה בלתי נסבל"
מערכת ice |  2
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
שוב אבו מאזן זועם: מאבו דאבי הודיעו כי יעבירו סיוע לבית חולים במזרח ירושלים. בהודעה מלשכת נשיא איחוד האמירויות נמסר: "המענק הוא חלק ממאמצי איחוד האמירויות לסייע לעם הפלסטיני ולמוסדות הרפואה הפלסטינים".
עם זאת מבחינת הפלשתינים, ההחלטה של איחוד האמירויות להעביר את הסיוע הכספי לביה"ח ישירות, ולא דרך מנגנוני הכספים של הרשות, נתפסת כצעד מתריס ולא מקובל. ברמאללה מאוד לא אהבו את המהלך האחרון של איחוד האמירויות, צעד שיוצר חוסר שביעות רצון ברשות, שלכאורה אמורה לברך על המחווה החיובית, כך דווח באתר "ישראל היום".
"ברשות רוצים שהכל יעבור דרכם. אבו מאזן רוצה להראות שהוא הסמכות, ושהוא זה שמקבל את ההחלטות. איחוד האמירויות פתחה ציר עוקף, ומעבירה כספים ישירות לטובת פרויקטים לפלשתינים, ומבחינת ההנהגה זה בלתי נסבל. הם חוששים שזה יחליש את כוחם, ושהמדינות הערביות ימשיכו ללכת להם על הראש. הרשות מרגישה לא נוח עם המהלך, אך שותקת כי היא מנסה לתקן את יחסיה עם האמירויות", נאמר בתגובה ל"ישראל היום".
זו לא הפעם הראשונה שברשות מביעים ביקורת על צעדים "עוקפי רשות". הרשות הרי ממילא יצאה בחריפות כנגד הסכמי אברהם - הסכמי השלום שחתמה ישראל עם מדינות ערב ובהן האמירויות תחת חסות ממשל הנשיא דונלד טראמפ, ובטח שלא אוהבים שם את היחסים המתחממים מאז בין הצדדים.
 
עם זאת, נראה שהביקורת לא תהפוך פומבית וקולנית מדי הפעם, שכן לפי דיווחים ברמאללה כאמור מנסים לחדש את היחסים עם איחוד האמירויות ולפתוח דף חדש. אחרי נתק של שנים, ביקר אבו מאזן באבו דאבי לפני כחודשיים בעקבות מותו של השייח' ח'ליפה בן זאיד. כבר אז דובר על חידוש התמיכה בפלשתינים.
למרות המיתון העולמי, איחוד האמירויות כנראה יכולה להרשות לעצמה מחוות כאלה ואחרות, שכן לפי דיווחים המצב העסקי במדינת הנפט המפרצית דווקא נמצא בתנופה, כפי שמתבטא גם בעסקים משותפים ובהשקעות ענק מול גורמים בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האמירתיים חכמים
    ח״ן 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים איך מתנהלת הרשות ונמנעו ממגע האצבעות הדביקות של ה״ההנהלה״ והעבירו מענקים ישירות לנתמכים! אבל אם ככה - איך יתפרנסו ראשי הרשות? זה צינור האוויר שלהם!
    סגור
  • 1.
    רשות הטרור הפילסטינית 'זועמת': יהיה להם יותר קשה לגנוב
    אחמד 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הכסף לכיסיהם כמו שהם עושים עם המיליארדים שלהקצבות ותמיכות שהם מקבלים מכל העולם.
    סגור