בריאות

הבעת אמון בחברת המכשור הרפואי: ה-FDA אישר את הפיתוח המהפכני

חברת "מומנטיס סרג'יקל" מדווחת על קבלת אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני ל- Anovo, פלטפורמת הניתוחים הרובטיים של החברה המיועדת לתיקון בקע בדופן הבטן. דביר כהן, מנכ"ל ומייסד החברה: "התכונות הייחודיות של המערכת מאפשרות ליותר מרכזים רפואיים, כולל מרכזים כירורגיים אמבולטוריים, לאמץ גישה ניתוחית רובוטית"

מערכת ice | 
מערכת Anovo (צילום יח"צ מומנטיס סרג'יקל)
מומנטיס סרג'יקל, חברת מכשור רפואי שפיתחה מערכת רובוטית זעירה וניידת למגוון ניתוחים הפועלת דרך חתך כניסה אחד בלבד, הכריזה היום (רביעי) שמנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק אישור 510(k) לפלטפורמת הניתוחים הרובוטיים של החברה, Anovo, לתיקון בקע בדופן הבטן.
מדובר בהישג מרשים של חברת המכשור הרפואי נוכח העובדה כי אישור זה מתווסף לאישורי FDA הקיימים של החברה, המבוססים על אותה פלטפורמה טכנולוגית, לביצוע פרוצדורות כירורגיות גניקולוגיות בגישה טרנס-ווגינלית.
Anovo היא הפלטפורמה היחידה בעולם לניתוחים רובוטיים זעיר פולשניים המאושרת על ידי ה-FDA לתיקון בקע בטני עם חתך כניסה אחד דרכו מחדירים מספר כלים ניתוחיים גמישים, ובכך מאפשרת פרוצדורות ניתוחיות פחות פולשניות ופחות טראומטיות עבור המטופלים. 
מערכת Anovo היא הראשונה והיחידה שקיבלה אישור FDA לניתוחים רובוטיים זעיר פולשניים שהיא בעלת זרועות רובוטיות דמויות זרוע אנושית, שמספקות מוטוריקה עדינה ברמה אנושית, עם מפרקים בעלי יכולת סיבוב של 360 מעלות וגמישות במספר מישורים. הכלים הניתוחיים תוכננו לדמות את התנועות והיכולות של זרועות המנתחים, עם מפרקי כתף, מרפק ושורש כף יד. ניתן להחדיר מספר מכשירים לגוף המנותחים דרך חתך כניסה יחיד, ויכולת הסיבוב של 360 מעלות מאפשרת להימנע ממכשולים כמו גם גישה וזוויות עבודה מיטביים.
דביר כהן, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת מומנטיס, מסר: "מינפנו את ההצלחה הקלינית של פלטפורמת Anovo בגינקולוגיה שמבוססת על הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו כדי להתרחב לכירורגיה כללית. בזכות גודלה והניידות שלה, המערכת מתאימה גם לבתי חולים כמו גם לקליניקות של רופאים, ששם ניתן לבצע את רוב ניתוחי הבקע (הרנייה). התכונות הייחודיות של המערכת מאפשרות ליותר מרכזים רפואיים, כולל מרכזים כירורגיים אמבולטוריים, לאמץ גישה ניתוחית רובוטית".


בתמונה: דביר כהן, מנכ"ל ומייסד מומנטיס (צילום: מומנטיס סרג'יקל)
אייל ליפשיץ, שותף מנהל, קרן הון סיכון פרגרין, שמלווה את מומנטיס מהקמתה, ציין: "מומנטיס הגיעה להישגים משמעותיים בשנה החולפת כדי להרחיב את היכולת הקליניות של המערכת הרובוטית שלה. הוספת ניתוחים כלליים לניתוחים הגניקולוגיים הקיימים של המערכת, מאפשרת ליותר מנתחים וחולים להנות מהמערכת החדשנית הזו לניתוחים רובוטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה