בריאות

תביעה ייצוגית: פשרה של חצי מיליון דולר על בדיקות קורונה לא אמינות

רניום מדיקל תתרום מכשירים רפואיים בשווי חצי מיליון דולר בעקבות הסדר פשרה עם מבקשי תביעה ייצוגית, שנחשפו למצגים מטעים בנוגע לאמינות ערכות בדיקת הקורונה שהשיקה החברה במהלך המגיפה
מערכת ice | 
בדיקות קורונה (צילום shutterstock)
לאחר הליך משפטי שנמשך ארבע שנים, הושג הסדר פשרה בין חברת רניום מדיקל לבין מבקשי תביעה ייצוגית, אשר האשימו את החברה במצגי שווא בנוגע לאמינות ערכות בדיקת הקורונה המהירה שהשיקה. הפשרה, שאושרה על ידי בית משפט מחוזי מרכז, מחייבת את רניום לתרום מכשירים רפואיים בשווי כחצי מיליון דולר למוסדות רפואיים, לצה”ל, למשטרה או למגן דוד אדום.
המבקשים טוענים כי החברה הציגה את הבדיקות כבדיקות אמינות עם רמת הצלחה של “מעל 99%”. אולם, תחקירים והמלצות משרד הבריאות העלו כי רמת האמינות בפועל הייתה נמוכה יותר, וכי הבדיקות היו בעלות רגישות פחותה ביחס לבדיקות PCR. המחלוקות הסבוכות התרכזו גם בכיתוב “מאושר על ידי משרד הבריאות”, שיצר אצל הציבור רושם מוטעה בנוגע לאמינות הבדיקות.
נגד רניום נטען כי החברה שיווקה את הבדיקות בצורה מטעה. מנגד, החברה טענה כי היא פעלה בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכי הכיתוב היה מקובל. בסופו של דבר, הוסכם כי כל בדיקה עתידית תימכר בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ללא ההגדרה המטעית.
השופטת מיכל נד”ב קיבלה את ההסדר, והדגישה את חשיבות האכיפה הצרכנית והפיקוח על חברות המפיצות מוצרים בריאותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה