בריאות

תלמיד תיכון מקבל הכרה רשמית כ"זאב" – האם זו תופעה חדשה?

נער בבית ספר בבריטניה קיבל רשות להזדהות כ"זאב" בעקבות אבחנה של דיספוריה מינית. המורים תומכים בהחלטתו אך מומחים מותחים ביקורת וטוענים כי מדובר בפנטזיה שאינה מבוססת מדעית

מערכת ice | 
צילום Shutterstock
בבית ספר תיכון בבריטניה, נער קיבל רשות להזדהות כ"זאב", לאחר שאובחן כסובל מ'דיספוריה מינית', מצב נדיר בו אנדם מרגיש שגופו אינו שייך למין הביולוגי שלו, אלא לחיה מסוימת. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, המורים בבית הספר תומכים בהחלטתו של הנער להזדהות כזאב, וההורים קיבלו הבהרה מהמועצה המקומית כי ההחלטה התקבלה מתוך התחשבות ברגשותיו ובמצבו הנפשי של התלמיד.
המועצה המקומית ציינה כי התלמיד משתייך לקבוצה בשם 'פאנדום פרוותי', בה אנשים מזדהים עם דמויות של בבעלי חיים ויוצרים זהות המבוססת על אישיות חייתית. מצב זה מקביל למה שמוכר כדיספוריה מגדרית, שבה אדם מרגיש אי-נוחות מגופו או ממינו הפיזיולוגי.
עם זאת, המונח 'דיספוריה מינית' אינו מוגדר במונחים רפואיים מקובלים, ולפי פסיכולוגיים רבים מדבור במצב חדש ולא מוכר. ד"ר טומי מקאי, פסיכולוג קליני, הביע ביקורת על ההחלטה ואמר כי מדובר בסוג של פנטזיה שאינה מבוססת על ראיות מדעיות. "הילד צריך להתמודד עם המציאות, ולא לחיות בעולמות דמיוניים", טען מקאי.
הרשות המקומית, מצידה, מסרה כי פעלה לפי הנחיות ממשלת סקוטלנד במסגרת תוכנית "GIRFES", שמטרתה להבטיח שכל תלמיד יוכל להביע את רגשותיו ולהתגבר על קשיים שונים. היא גם מציעה תמיכה נפשית ולימודית לתלמידים עם צרכים מיוחדים. עם זאת, מספר חברי הפרלמנט ומומחים לחינוך ביקרו את ההחלטה, וטענו כי התאמות כאלה עלולות לפגוע בחינוך מבוסס ערכים ועובדות מדעיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה